|
|
#16 |
|
|
Hej
Mitt i tentaläsningen fick vi vetskap om denna diskussion Vi är också frågande då det handlar om oss, min syster laddade upp några bilder i tråden som handlar om Lund, en tid senare var bilderna borta, uppladdningen gjordes genom sambons dator . Igår eller förrgår skrev jag ett inlägg som senare även det blev bortaget. Orkar inte riktigt med det här nu , vi måste plugga Anna R |
| Besvara med citat |
|
|
#17 |
|
|
Den som blir avstängd en månad för olämpligt uppträdande får nog finna sej i att ta den avstängningen då jag vet att det innan en sådan avstängning sker en omfattande kommunikation mellan den avstängde och Fotosidans ledning.
Rent generellt så tror jag att det är så att om en tillfälligt avstängd inte accepterar domen utan försöker genom falska identiteter e.d. komma tillbaka så har nog den avstängde för stor tilltro till sin betydelse och ett ego som är större än förståndet. I.s.f. är det ju helt naturligt att ge längre tid för bättring om än permanent låter lite drastiskt mer än vad det i praktiken kanske betyder. Så, den lilla moderering som utförs är nog bara att acceptera även om den inte alltid faller en på läppen. |
| Besvara med citat |
|
|
#18 |
|
|
Ett tillägg till mitt inlägg ovan.
För att inga missförstånd ska ske så handlar det jag skrev här ovan om mej själv då jag efter en dispyt med FS av ren självbevarelsedrift stängde av mej själv permanent, men gav mej själv tillåtelse att bli medlem igen ungefär då 5DIII kom ut. Min "permanenta avstängning" varade i ungefär sex månader... |
| Besvara med citat |
|
|
#19 |
|
|
Det får ju inte vara så att NN:s släkt ska bli avstängd om det inte handlar om konstaterad bulvanverksamhet, men är det inte det är ju det oaccseptabelt. Knepigt att avgöra, men inehåller inte döttrarnas inlägg något regelvidrigt finns väl ingen anledning att stoppa dem.
|
| Besvara med citat |
|
|
#20 |
|
|
Annas inlägg bringar väl ingen större klarhet i det hela. Kontot är nyregistrerat, inga bilder och det enda hon skriver är att hon inte hinner skriva något. Hon säger "vi", vem är systern? (hittar ingen mer Risedal, men hon kanske heter något annat)? Vad var det för bild som plockades bort?
Moderering är alltid känsligt men jag utgår ifrån att fotosidan har haft goda skäl och om Anna eller hennes syster inte vill beskriva vad de råkat ut för så blir det förstås svårt att bilda sig en uppfattning. |
| Besvara med citat |
|
|
#21 |
|
|
Oaktat hur du agerat och stängt av dig själv (som du beskriver i ditt följande inlägg) så är ju "ge längre tid för bättring om än permanent låter lite drastiskt mer än vad det i praktiken kanske betyder" så betyder tydligen permanent i NN:s fall just permanent.
Det uppfattar jag som om även du anser att permanent i ordets rätt bemärkelse är för hårt. Eller? Jag anser det vara för hårt i alla fall. Vad som verkligen är för hårt och såväl lika ruggigt som löjeväckande är att ge sig på NN:s anhöriga. Mig veterligen finns det absolut inget stöd i lagen för att förbjuda person att använda VPN. Annas syster är vad jag förstår bortplockad för att hon använt sig av VPN. Nej, detta petande måste få ett slut och att ge sig på släkten är lågt. Och med dessa slutord lägger jag ned min medverkan i denna tråd. Mina tidigare framlagda åsikter i detta ärende står dock fast.. Återvänder till de trådar jag vanligtvis finns i. För övrigt ligger säger min almanacka mig att det är 2012 nu, inte 1984. //Lennart |
| Besvara med citat |
|
|
#22 |
|
|
Den intressantaste reflexion jag läst på länge!
Petter ... |
| Besvara med citat |
|
|
#23 |
|
|
Välkommen tillbaka, förresten...
|
| Besvara med citat |
|
|
#24 |
|
|
Säga vad man vill, men av de personer jag retat mig på här på FS så är såvitt jag vet dessa fortfarande medlemmar. Den som inte längre är medlem lämnar stort hål att fylla... NN fick en rackarns massa påhopp när det begav sig, så jag utgår från att hans avstängning är av mer byråkratiska skäl, dvs rena regelbrott snarare än disciplinärt.
|
| Besvara med citat |
|
|
#25 |
|
Kodsnickare
|
Det är svårt att diskutera det här, vi sitter på mycket mer information om vilka som accessar oss, och när/hur olika medlemskonto skapas än vi tycker man skall gå ut med i en publik diskussion. Vi friar hellre än fäller, så när vi stänger av någon så finns det en rejäl anledning.
|
| Besvara med citat |
|
|
#26 |
|
|
tycker det låter som dagis nivå från fs sida, kan man Moderera er?
|
| Besvara med citat |
|
|
#27 |
|
|
Hej Lennart!
För mej var inte permanent permanent. Kanske det inte är det för FS heller? Permanent kan kanske vara för hård benämning då det inte uppmuntrar till bättring. Troligtvis kan det tvärtom uppmuntra till att ta sej in på nåt icke godkänt sätt? En tillsvidareavstängning på obestämd tid skulle kanske vara mer "produktivt" för båda parter? Vad lagen säger om VPN vet jag inte men det finns nog ingen laglig rättighet i att få vara medlem på FS. För mej handlade det om att gilla läget eller dra så jag drog. Nu är jag medlem igen men jag kan väl säga att jag inte gillar läget så bra att jag åter vill betala för medlemsskapet...än. Men som bekant så lovar Orsa Kompani inget bestämt ;-) |
| Besvara med citat |
|
|
#28 |
|
|
Tycker inte en sån här diskussion om NN passar i ett öppet forum.
Hoppas alla som hädanefter kommenterar är nära vän med NN och är insatt i situationen för annars kanske det dimper ner ett snällt mail från någon för den det lilla inlägget jag skrev fick visst påkänningar. /Stefan |
| Besvara med citat |
|
|
#29 |
|
|
Fortfarande obegripligt varför ni talar i gåtor. Tala klarspråk eller skriv ingenting alls, hur svårt kan det vara?
|
| Besvara med citat |
|
|
#30 |
|
|
Eftersom jag inte läser inlägg på Fotosidans forum dygnet runt så gick det mesta av den incidenten mig förbi. Jag gissar dock att FS moderatorer misstänkte att MR:s dotter bara agerade ett slags bulvan åt MR själv, och att det var därför de agerade som de gjorde. Någon från FS får gärna bekräfta eller dementera.
Japp. Intill sjunde led. Arvssynden, vet du. |
| Besvara med citat |
![]() |
| Bokmärken |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
| Ämnesverktyg | |
| Betygsätt det här ämnet | |
|
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:04.
Sök i forum
Forumkategorier
- Fototeknik
- Intresse / Inriktning
- Bilden i fokus
- Efter exponeringen
- Handla
- Utrustningsfrågor
- Foto som jobb (eller vägen dit)
- Fotosidan.se
- Annat
- Grupper och Klubbar