|
|
#16 |
|
|
De är bättre än andra med tanke på vilket intresse och tryck det är när en ny produkt lanseras, men jag har själv haft problem. Den första macbooken fick jag vänta med och jag lade beställning så fort som deras hemsida uppdaterades. Likaså hade min bror problem med första Ipaden veckor efter lansering.
Man får räkna med när en produkt är väldigt populär och det inte går snabbt nog att tillverka + frakta så blir det många besvikna. |
| Besvara med citat |
|
|
#17 |
|
|
Själv så har jag gått ett tag och blivit mer & mer sugen på en D800. så i förmiddags ringde jag lokala handlaren i mitt fall Scandinavianphoto i Malmö. och ställde frågan, hur ser det ut med leveranserna på Nikons D800,
Svar: jag har inte listan framför mig just nu, men om ungefär 3-4 veckor så är nog värsta rusningen över, skall jag boka en åt dig?... det behöver inte vara svårare än så här.. ps. samtalet tog inte mer än 1 minut. |
| Besvara med citat |
|
|
#18 |
|
|
I det här fallet så verkar det ju som att TS gjort bort sig grundligt i och med försäljning av den D700 han hade vilket då innebär att han står utan för tillfället.
Tror den anledningen irriterar honom mer än något annat vilket då gör att han går omkring och surar på Nikon. I en perfekt värld så hade även TS fått dom svar han önskat på sina frågor och även leverans av kamera. Men så som världen ser ut så får man räkna med uteblivna eller sena leveranser och att inte få dom svar man allra helst hade velat ha. |
| Besvara med citat |
|
|
#19 |
|
|
Det är busenkelt att få svar på en fråga. Sedan vore det ju trevligt om det var ett hyfsat pålitligt svar också. Med den information jag fått är jag supernöjd om jag har min kamera om 3-4 veckor. Och då beställde jag ändå den 8/2. Det är just bristen på samstämmig information som kan väcka en viss frustration. Och det kan man inte få om inte de som sitter på fakta - dvs Nikon tar ansvar för den och ser till så att den kommuniceras.
Och det är inte särdeles svårt. Inte om man verkligen vill. Som någon sa tidigare; det är ju ingen tombola det här och man borde ha rätt bra koll på hur många kameror som kommer till tex Sverige. Och när de kommer. |
| Besvara med citat |
|
|
#20 |
|
|
Instämmer!
|
| Besvara med citat |
|
|
#21 |
|
|
ja det gjorde jag och fick i stort sett samma svar som Calle TS - men det kanske beror på vilken butik det är....
|
| Besvara med citat |
|
|
#22 |
|
|
Här är jag nästan sugen på att citera din första mening men jag låter bli. Hela problematiken grundar sig ju till mångt och mycket på att butikerna inget får veta. Hade de det hade detta varit en ickefråga.
|
| Besvara med citat |
|
|
#23 |
|
|
DET var roligt
|
| Besvara med citat |
|
|
#24 |
|
|
En tråd om att någon tycker Nikon sköter något dålig måste ju så klart sparka på både Canon och Apple. Annars är det en totalt misslyckad tråd.
|
| Besvara med citat |
|
|
#25 |
|
|
förstår inte din kritik
Tycker Nikon svarar korrekt även om du inte gillar svaret |
| Besvara med citat |
|
|
#26 |
|
|
HAHA, bland det roligaste jag läst på länge!
|
| Besvara med citat |
|
|
#27 |
|
|
Vilken snubbe alltså! HUR ska Nikon veta hur många Japan Photo och Scandinavian har i kö?
Väx upp lilla pojke och håll ut en månad har du nog snart en kamera. |
| Besvara med citat |
|
|
#28 |
|
|
Inte för att försvara kritiken mot Nikon, men....
...det kan vara ganska frustrerande att svenska detaljister och grossister inte verkar vilja ha något i lager överhuvudtaget. De vill att man ska beställa och vänta hela tiden. Sedan gnäller de när man väljer att handla online eller från andra länder istället. Dax att vakna kanske, och inse att hela idén med fysisk butik är att kunna få sakerna direkt..... |
| Besvara med citat |
|
|
#29 |
|
|
Det är som med nästan allt annat, småskalighet fungerar inte. Stora butiker kan ha lager, men inte små.
|
| Besvara med citat |
|
|
#30 |
|
|
Problemet är att små inte kommer att överleva i längden utan heller, och problemet växer i och med att kundkretsen hittar nya kanaler för sina inköp. Jag vet att många av de detaljister jag springer hos blir topp tunnor förbannade närt man säger att man beställt på nätet, men samtidigt får de ju då anpassa sig och ha grejer hemma, och då kanske framförallt när det är nytt. Jag bedriver ingen stödverksamhet. Kan jag få tag i grejerna snabbare och billigare på nätet, så finns det ingen chans i världen att jag köper lokalt. De får erbjuda det ena eller det andra.
|
| Besvara med citat |
![]() |
| Bokmärken |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
| Ämnesverktyg | |
| Betygsätt det här ämnet | |
|
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:49.
Sök i forum
Forumkategorier
- Fototeknik
- Intresse / Inriktning
- Bilden i fokus
- Efter exponeringen
- Handla
- Utrustningsfrågor
- Foto som jobb (eller vägen dit)
- Fotosidan.se
- Annat
- Grupper och Klubbar