|
|
#16 |
|
|
Var? Har du sålt den? Jag har läst om de som är nöjda men det är fler som är missnöjda...
|
| Besvara med citat |
|
|
#17 |
|
|
Vad exakt har du Läst för negativa saker?
/Stefan R. Nilsson |
| Besvara med citat |
|
|
#18 |
|
|
Nöjda brukar i regel inte gå ut och säga hur underbar kameran är. Missnöjda hörs mycket högre,. Alltid så. Jag anser personligen att 7D är fortfarande den bästa APS-C kameran som går att köpa.
|
| Besvara med citat |
|
|
#19 |
|
|
Bara om du tittar på recensionerna här på fotosidan så är de flesta missnöjda..
|
| Besvara med citat |
|
|
#20 |
|
|
73 recensioner, en övergripande majoritet har betygsatt den väldigt högt därav att totalbetyget är väldigt högt. 5D MK II har 61 recensioner och totalbetyget är väldigt lite bättre än 7D.
Var kommer alla dessa negativa betyg ifrån? |
| Besvara med citat |
|
|
#21 |
|
|
Ingen läser förmodligen alla inlägg som görs och därför riskerar man påverkas av det slumpmässiga urvalet men jag har, långt före denna tråd, tänkt en del på att det har kommit fler och fler negativa kommentarer om 7D och jag har inbilat mig att de ökat efter att 5DIII kommit i marknaden. De kommer spridda i trådarna när folk frågar om råd. Jag har följt lite vad som skrivs om 7D eftersom jag har en son som har en.
|
| Besvara med citat |
|
|
#22 |
|
|
Tror faktiskt precis tvärtom, när nån hittat nåt att gnälla på hänger den stora skaran på.
Se bara på 5D2 som i folkmun gick från att vara en bra kamera till att vara i princip oanvändbar på allt som rörde på sig... |
| Besvara med citat |
|
|
#23 |
|
|
Så ni som har 7D kan rekomendera den?
Har även haft funderingen om att de kanske släpper en ny modell eller version 2 då den har några år på nacken. Tack för alla svar. Ska ta mig en funderare och får se vilken det blir! |
| Besvara med citat |
|
|
#24 |
|
|
Jag har och kommer att ha både II:an och III:an lång tid framöver och kan jämföra hela tiden. Faktum är att med 5DIII är det mycket sällan jag kommer hem med felfokuserade bilder om jag inte chansat villt. Med 5DII var det många gånger svårt att hitta en fokuserad bild på små ting som rörde sig. Inte för att det rörde sig, det klarar kameran gallant. Men för att objektet hamnar vid sidan av fokuspunkten. För det mesta använder man bara en punkt i 5DII eftersom kameran tycks prioritera att fokusera om ifall den får träff med någon av de 9 punkterna och utspridda glest som de är så åker fokus jojo. 5DIII med sina fokuseringsprogram och 61 punkter är suverän på att hålla fast vid det objekt man vill följa - så suverän att med vissa program kan det ibland bli irriterande när man vill byta objekt.
|
| Besvara med citat |
|
|
#25 |
|
|
Jag är nöjd med min men då sysslar jag till 98.7% (exakt) med fågelfoton. :)
DOCK tycker jag som sagt att 5D3 på pappret iaf (aldrig testat nån) är en bättre kamera. |
| Besvara med citat |
|
|
#26 |
|
|
Jo, att 5D3 är bättre än 5D2 säger jag absolut inte emot! :)
(Skam vore väl annars) Jag menade mest att saker har en tendens att överdrivas lite så fort nån börjat klaga... |
| Besvara med citat |
|
|
#27 |
|
|
Så är det säkert och eftersom 5DII är en så suverän kamera på nästan allt övrigt, utom följande fokus, så inser man inte hur dålig den är på detta förrän man får en kamera i sin hand som har kvar alla de "gamla fördelarna" samtidigt som den fått ett suveränt fokussystem.
|
| Besvara med citat |
|
|
#28 |
|
|
Riktigt nöjd med min 7D, tagit ca 8000 foton, missad skärpa har berott på mig mer än kameran. Har inte upplevt något problem med röda färger, eller någon annan färg heller.. Då jag ofta fotar med teleobjektiv så gillar jag sensorformatet.. Men visst hade det varit kul med en 5D, om man haft mer pengar.., skulle nog ändå behållt 7D, tycker den är riktigt bra när jag väl lärt mig att ställa in den..
|
| Besvara med citat |
|
|
#29 |
|
|
Jag använder 5D2 men skaffade 7D i våras att användas till fågelfoto. Detta pga bättre AF system, snabbare bildserie hastighet, samt 1,6 crop. Är nöjd med min 7D och tycker att den levererar bra i hyffsat ljus då jag håller mig till ISO 400-800 med slutartid minst 1/1000. Det är användande i skymning/sämre ljus då hög ISO krävs som 7D inte riktigt klarar att leverera. Så, om man prioriterar bort fotograferande i svagt ljus skulle jag tro att 7D är den mest prisvärda fågelkameran (av canon i alla fall).
/Magnus |
| Besvara med citat |
|
|
#30 |
|
|
Jo...men nu var ju priset av mindre betydelse samt det är 7D VS 5D3 som jämförs...
I den jämförelsen är det nog bara 1.6 cropen som eventuellt är till fördel för 7D... |
| Besvara med citat |
![]() |
| Bokmärken |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
| Ämnesverktyg | |
| Betygsätt det här ämnet | |
|
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:07.
Sök i forum
Forumkategorier
- Fototeknik
- Intresse / Inriktning
- Bilden i fokus
- Efter exponeringen
- Handla
- Utrustningsfrågor
- Foto som jobb (eller vägen dit)
- Fotosidan.se
- Annat
- Grupper och Klubbar