Gammal 2012-07-21, 15:33   #1

Går inte att importera bilder från kameran/kortet?
Hej!

Vet inte om det är rätt forum.

Men helt plötsligt så kan jag inte importera mina bilder från kameran "Canon 7", till Lightroom 4 eller Element , det ligger blandat med RAW och JPEG på korten ", men jag får till svar att bilderna inte kan läsas?
Oavsett om jag kör från kameran via kabel eller från kortet direkt via läsaren i datorn, så blir det samma svar.
Har testat att formatera kortet/korten, tagit nya bilder, men samma resultat.
Inställningarna i kameran ser rätt ut.

Kameran fungerar som vanligt.

Någon som har något bra tips?
Besvara med citat   
Gammal 2012-07-21, 16:08   #2

Kan du kopiera bilderna med vanliga Utforskaren (eller Finder om du kör Mac)?
Besvara med citat   
Gammal 2012-07-21, 17:43   #3

Håller med med felsökning, springer mellan denna huvuddator och studion, "ligger i samma hus som tur är", och det verkar som om det kan vara systemfiler som bråkar i denna dator, i studiodatorn så verkar allt fungera normalt, när jag kopplar upp, men där har jag bara XP, så jag kan inte kolla med LR där.

Men jag ska testa ditt förslag också, och felsöka vidare, så återkommer jag så snart jag vet mer.
Besvara med citat   
Gammal 2012-07-21, 18:13   #4
Avslutat medlemskap

L-A-S skrev: helt plötsligt så kan jag inte importera mina bilder från kameran "Canon 7",
Jag antar att du inte har en Canon 7?

Den laddar man med småbildsfilm...
Besvara med citat   
Gammal 2012-07-21, 19:35   #5

Hehe, nej, det gäller en 7D naturligtvis.

Men har felsökt klart nu, och allt verkar fungera på studiodatorn med XP, hittade en version av LR3, la in denna,, tog några bilder, kollade i LR, och det gick bra att importera in från både kamera och kort, så troligen är det min vanliga dator, som behöver en översyn, kanske en ominstallation av LR behövs, eventuellt blir det en formatering i slutändan, men då har jag uteslutit kamera och minneskort i alla fall, skönt det.

Tack för edra försök att hjälpa ändå.
Besvara med citat   
Svara

Bokmärken

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:22.

Aifo AB - X-Rite ColorChecker Passport

Alltid bra priser på Elinchrom