Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Tamron 200-400mm/ F 5,6

Produkter
(logga in för att koppla)

Bengt-Arne

Aktiv medlem
Jag var inne i en fotoaffär, där hittade jag ett begagnat Tamron 200-400mm / F 5,6 med canon fattning.
Någon som vet något om detta objektiv, skall i så fall användas till Canon 300D.

Jag har skickat iväg ett Sigma 70-300 mm. för modifiering till 300D. Om jag blir nöjd med detta objektiv så behöver jag inget dyrare.

En kompis och jag skannade in fina Afrikabilder som han tagit med ett sådant objektiv. De höll hög kvalitet. Han är en duktig fotograf och bildkvaliteten hänger som sagt inte på hyr dyra prylarna är.

Be att få ta några bilder med gluggen. Om du inte får kolla bilderna i datorn så kan du ju titta på dem i kamerans display. Zooma in så ser du om skärpan duger. Om det är en seriös handlare så får du väl låna objektivet någon dag eller så...

Jag har i och för sig hittat ett Canon 300mm/f4 med Expander 1,4, kostar begagnat 11500kr. Är det i så fall prisvärt?

ANNONS
Götaplatsens Foto