Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

När kommer fotosidan app?

Produkter
(logga in för att koppla)

andymetal

Aktiv medlem
Hej!

För att hänga med i svängarna så hade en Fotosidan app varit kanon!! Är detta på tapeten?

Med vänlig hälsning,
Andreas
 

Gabriel B

Aktiv medlem
Fungerar bra att följa forumet med tapatalk från mobilen. Men inga annonser eller nyheter kommer med...

Skickat från min GT-I9103 via Tapatalk 2
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Tapatalk kommer leva kvar ett tag till men vi har planer för den. Den är en bra service men den ger egentligen inte sidvisningar eller annonsvisningar och det funkar inte för oss i längden.
 

afe

Aktiv medlem
Då kanske vi slipper de där eländiga signaturerna från tapatalk överallt så småningom ;)
 

skog1s

Aktiv medlem
(Skapade en ny tråd)

Appen kommer under hösten!
Varför inte bara anpassa sidan till mobiltelenoner?

En vanlig och en mobil. Borde spara både jobb och pengar.

Så om man surfar på mobilen så får man man en fråga om man vill skickas vidare till den mobila sidan. Och sen kan man lägga "fotosidans för mobiltelefoner" som ett bokmärke.

Sidan anpassas efter formatet.
Och ni slipper att göra tre olika appar (Ios, Android och WP)
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Att göra en responsiv design av hela fotosidan är ett monsterjobb. Det tror jag ligger långt långt fram.

Vi har nu satsat på nya "visa stor" bild som är responsiv och funkar lika bra oavsett vad man kör.

Sen kommer det komma en iPhone app. Det är medlemmar som påbörjar byggen med hjälp av vårt API som sen kommer bli en officiellt app. Vill ngn medlem koda för tex Andriod så är det bara att höra av sig.
 

Knights

Aktiv medlem
Att göra en responsiv design av hela fotosidan är ett monsterjobb. Det tror jag ligger långt långt fram.

Vi har nu satsat på nya "visa stor" bild som är responsiv och funkar lika bra oavsett vad man kör.

Sen kommer det komma en iPhone app. Det är medlemmar som påbörjar byggen med hjälp av vårt API som sen kommer bli en officiellt app. Vill ngn medlem koda för tex Andriod så är det bara att höra av sig.
Hoppas någon programmerar till Android
 

genkakuzai

Aktiv medlem
Tapatalk-signaturen är högst avstängningsbar ;) Jag har den då inte. Däremot har det buggat sig med citat-funktionen med en av de senaste uppdateringarna. Vilket är mystiskt, för koden ser korrekt ut. Ser hur som helst fram emot att få testa er egna app. Tar för givet att push-stöd är inkluderat?
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Det kommer bli en egen tapatalk-app inom kort. Så då kommer vi stänga av det generella tapatalkstödet.

Sen blir det en egen app för bilder/nyheter. Den kommer inte ha push-stöd.
 

skog1s

Aktiv medlem
Att göra en responsiv design av hela fotosidan är ett monsterjobb. Det tror jag ligger långt långt fram.

Vi har nu satsat på nya "visa stor" bild som är responsiv och funkar lika bra oavsett vad man kör.

Sen kommer det komma en iPhone app. Det är medlemmar som påbörjar byggen med hjälp av vårt API som sen kommer bli en officiellt app. Vill ngn medlem koda för tex Andriod så är det bara att höra av sig.
Nej jag håller inte med alls.

Kolla bara vad som händer när du vill gå in på Sweclockers.com från mobilen.
Du får då en liten ruta som frågar om du vill gå vidare till "Sweclockers för mobiltelefoner"
Och det funkar på alla mobila O S. Skalar ner och anpassar sig väldigt effektivt.


Att göra Appar till diverse är ett monsterjobb om nått.
 

afe

Aktiv medlem
Nej jag håller inte med alls.

Kolla bara vad som händer när du vill gå in på Sweclockers.com från mobilen.
Du får då en liten ruta som frågar om du vill gå vidare till "Sweclockers för mobiltelefoner"
Och det funkar på alla mobila O S. Skalar ner och anpassar sig väldigt effektivt.


Att göra Appar till diverse är ett monsterjobb om nått.
Fast för att få Sweclockers.com att fungera så måste de förstås ha gjort en anpassning, och det är inte helt enkelt och snabbt gjort ...
 

skog1s

Aktiv medlem
Fast för att få Sweclockers.com att fungera så måste de förstås ha gjort en anpassning, och det är inte helt enkelt och snabbt gjort ...
Jo det är klart att dom har gjort en anpassning.
En anpassning som dom själva gick ut med som var, enklare och mindre tidskrävande än att fixa appar till alla olika mobila O S.

Deras mobilsajt är ju klockren. Bara att lägga in på hemskärmen så blir det en "App"

Jag tycker att det finns ingen anledning att ha en app, helt fel väg att gå.

m.swecklockers.com


Bollar bara lite idèr och vill hjälpa, Och det är ju aldrig fel med fler "anfallsvinklar"

/skog1s
 

skog1s

Aktiv medlem
Nyfiken som jag är, så undrar man ju sex månader senare hur det går?


Vad har ni kommit fram till?
Hur går det?
 

bjoli

Aktiv medlem
Det kommer bli en egen tapatalk-app inom kort. Så då kommer vi stänga av det generella tapatalkstödet.

Sen blir det en egen app för bilder/nyheter. Den kommer inte ha push-stöd.
Menar du att ni verkligen kommer stänga av Tapatalkstödet? Vad är vitsen med det? Varför skulle man vilja ha en extra app för forumet när Tapatalk fungerar bra?

Jag tror många med mig slutar/missar läsa i forumet om det blir en extra app. I Tapatalk har jag flera intressanta forum och kan enkelt komma åt dessa. Inte en chans att jag skulle kolla allihop om de hade enskilda appar.

Egen app för nyheter kanske kan fungera men det börjar gå inflation i det här med appar.
 

stefank69

Aktiv medlem
Menar du att ni verkligen kommer stänga av Tapatalkstödet? Vad är vitsen med det? Varför skulle man vilja ha en extra app för forumet när Tapatalk fungerar bra?

Jag tror många med mig slutar/missar läsa i forumet om det blir en extra app. I Tapatalk har jag flera intressanta forum och kan enkelt komma åt dessa. Inte en chans att jag skulle kolla allihop om de hade enskilda appar.

Egen app för nyheter kanske kan fungera men det börjar gå inflation i det här med appar.
+1

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
 
ANNONS