Annons

Piratbläck?

Produkter
(logga in för att koppla)

Cambo

Aktiv medlem
Något annat bläck i piratdjungeln? Kanske skämmigt att erkänna att man snuvar Epson på profiten?
 

Smw

Aktiv medlem
Någon som har provat tex Lyson eller Marrutt´s bläck till Epsonskrivare? Finns anledning att vara skeptisk eller är det samma typ av bläck och med samma kvalitet som originalet?


http://www.marrutt.com/epson-7880-other/marrutt-refillable-cartridge-ink-system-for-epson-7880.html
Hej !

Använde ett tag Lyson fotonic i en skrivare, fyra färger, ( cmyk, givetvis).
Aldrig nått krångel, fantastiska färger och utskfrifter.

Hållbarheten var däremot inte alls så fantastisk, bleknade snabbt i sol & föstertestet.
Detta var nu Fotonic, en dye-färg. Hur Lysons pigmentfägerna är vet jag inte.

Använder nu pigmentfärger från Fotospeed, klara föntertestet unigefär lika bra
som Epsons pigmentfärg, dvs efter några månader i sommarsol bakom fönster kan man ana
var fästmagneten har varit placerad.

Tonofånget känns olika stort på olika papper, (samma typ, blanka), lite förvånande,
hade inte den känslan
med Fotonic-färgerna, inte för att det gör något, det räcker, men förbryllar.
Egentligen inget att "känna", går givetvis att utröna via profilerna.

Det finns nog lite profiler att ladda hem, annars så får du räkna med att profilera
för resp papper du vill använda.

De gånger jag handlat fråm Marrutt har det leverat kvickt med standardfrakt, ( ca 80-100 kr),
2-7 dagar, Fotospeed med företagspaket, snabbt men dyrare ( typ 300kr).

http://www.fotospeed.com/index.asp

Oavsett var, beställ även ett eller flera provpack papper.

//MW
 

Snuda

Aktiv medlem
Hej!

Jag har en Epson Stylus Photo P50, jättenöjd med kvalitén på utskrifterna.
MEN, den tar inte piratbläck vad jag märkt.. Hittar inte patronerna och de som den hittar är tomma!

Köpte original och den fungerade som en dröm igen!

Mitt tips är att köpa original. De som jag köpte va från netonnet och hette Peach tror jag.. Förutom att de inte fungerade med min skrivare rann det bokstavligen bläck från patronerna, känns inte så säkert.

Bara en tanke så du inte får några problem med din skrivare. Tråkigt att paja skrivaren.
 
ANNONS