Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon 7D Mark II

fredrikro

Aktiv medlem
Medans ni ändå är på tråden...;-). Har en 6D men det funkar inte till sonens fotboll, skateboard, dotterns simning och hundens spring. 7D2 verkar väl vara komplementet för mig (hade en 7D som jag älskade allt på förutom bruset som nu verkar betydlogt mindre)?
Definitivt. Här - https://www.flickr.com/photos/45611432@N08/albums/72157656390919171 - har jag lagt upp några bilder på springande hundar tagna med 7d2. Och den bifogade bilden är tagen med ISO 12 800. Hade inte sett sån ut med original-7:an.
 

Bilagor

jörgen.l

Medlem
Flera funktioner sedan service!!

Någon som mer haft sin 7d mark II på service nyligen och fått en extra menyrad i (AF5)
Se min bifogade bild, slänger även upp till bild hur undermenyn ser ut.
 

Bilagor

Mr Kane

Aktiv medlem
Vilken FW har du nu i kameran? Min 2 månader gamla har 1.0.2 och inte den funktionen.

Edit: Såg nu att det finns 1.0.5 att hämta. Skall uppdatera kameran nu.
 

jörgen.l

Medlem
Vilken FW har du nu i kameran? Min 2 månader gamla har 1.0.2 och inte den funktionen.

Edit: Såg nu att det finns 1.0.5 att hämta. Skall uppdatera kameran nu.
Är version 1.0.5 i den men hittar ingen info alls om att det ska vara nya funktioner i den ang af.
När jag testar välja " justera med autofokus " så blir den svart i displayen.

Någon som testat det?
 

mustanggt

Aktiv medlem
Har nu uppgraderat till 1.0.5 men saknar i alla fall den sista raden "Smart AF-justering".
Kanske en funktion som serviceverkstäderna använder och som de har glömt gömma innan de skickade ut kameran. Det är rätt vanligt både på hårdvara o mjukvara att det finns dolda funktioner som är ämnade mot tekniker.
 

jörgen.l

Medlem
Kanske en funktion som serviceverkstäderna använder och som de har glömt gömma innan de skickade ut kameran. Det är rätt vanligt både på hårdvara o mjukvara att det finns dolda funktioner som är ämnade mot tekniker.
Så kan det vara! Ska kolla med dom på måndag, servicetiden hos canon var ca 5 veckor!!!
Låg och väntade på tekniker i 4 veckor, AF blev justerat men vet inte om det kan avhjälpa felet med ojämn af i ai servo,
 
ANNONS