Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kranium

Produkter
(logga in för att koppla)

opejo

Aktiv medlem
Hej alla, vet inte om jag postar i fel forum nu.
Men det är så att en kompis till mig hittade ett kranium ( http://www.cantab.nu/opejo/kranium.jpg ) vid sin arbetsplats. Är det någon som möjligtvis kan säga vad det är för djur det kommer ifrån. Det är ungefär 7 cm från kant till kant på ögonhålorna, och det är just de, ögonhålorna som gör att det ser så egendomligt ut. De ser ut att vara alldeles för stora, men vad vet jag.

Angående bilden så är bakgrunden ganska orolig, och kraniet hängde i en ståltråd vilket gjorde att det gungade i vinden, hoppas ni ser vad det är ändå.
 

opejo

Aktiv medlem
Var inne på att det var ett "husdjur", men tyckte att ögonhålorna såg absurda ut. Vad som kanske inte framgår av bilden är den är ganska platt framtill, ingen framträdande nos alltså.
 

Dadigan

Avslutat medlemskap
ja, har du inte hört talas om den extremt farliga kanibal-kaninen? Den ska tydligen vara en extremt farlig sort som gärna dör på arbetsplatser. Den gillar visst ståltråd också...
Ärligt talat, jag missade tanden.
Antagligen en katt då, men en jäkligt stor tand för att vara katt.
 

Pongu

Aktiv medlem
Inom kosmetisk tandkirurgi lyfter man tandköttet uppåt för att göra tänderna större!

/Pontus
 
ANNONS