Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Pentax Optio S40

Produkter
(logga in för att koppla)

Jonas_sv

Medlem
Hej.
Jag har precis köpt min första kamera och börjat fota(!), en Pentax Optio S40. Och jag undrar om det var ett bra köp jag gjode, jag har letat på nätet efter reccensioner på kameran men hittar bara på dess föregångare =/.

Min fråga är om den här kameran är tillräcklig för en nybörjare? Och om det finns fler här som har samma model, och vad ni tycker om den?

Emm om man säger som så, jag visste inget om foto/kameror innan jag köpte den, med gjorde lite eftersökningar (från det lilla jag kunde hitta) innan jag bestämde mig. Men jag måste erkänna att jag var lite impulsiv i köpet och känner att jag kanse skulle ha tittar vad det fanns mer på marknaden... men men sådan är jag.

Att jag vill veta var dom andra tycker om kameran, bara för att jag vill känna att jag gjort ett bra/dårligt köp, för nu vet jag ingenting.

Blir bilderna bra med kameran, så är det väl bara att fotografera på och vara nöjd.

Nu kan jag inte så mycket om din kamera eller digitalkompakter, men jag följde med en kompis som skulle köpa digitalkamera, och han frågade bland annat om denna. Försäljaren, som har hyfsat gedigen erfarenhet, tyckte att den var riktigt bra, om man bortser från priset. Min gissning är att du kan få en marginellt bättre bildkvalitet för samma pengar med en större kamera, om man gör en gedigen research först, men den verkar prestera bra och är ju otroligt liten och snygg. Så det beror på vad man prioriterar. Tänk på alla bilder du kan ta som en annan fotograf hade missat för att han lämnade kameran hemma! Kände mig sugen på en själv, men jag har fortfarande inte bestämt mig för om det blir system- eller kompaktkamera först...

/Pontus

Jo percis det var att den var liten som tilltalade mig mest, jag har med mig den överallt, lämmnar den aldrig hemma ensam =)

Jag köpte den för Ca:3300

ANNONS
Götaplatsens Foto