Annons

Framkallning av gammal kassettfilm

Produkter
(logga in för att koppla)

henrik_winterstam

Avslutat medlemskap
Har hittat en oframkallad gammal kassettfilm Kodacolor Gold 200, GB 126. Fotobutiken nere på stan säger sig inte kunna framkalla den. Det är inte kemikalierna som är problemet (C-41) utan själva formatet. Finns det någon butik som framkallar sådana gamla reliker eller kan tänkas göra det, dvs är lite mer än en "normal" fotobutik?

Bilagor

• img_1756_2.jpg
    img_1756_2.jpg
    33.9 KB · Visningar: 285
Jag har nu funnit flera lösningar på framkallningsproblemet. Fick ett mail från en användare här på FS (Tack Olle!): "...om du lämnar den till en fuji butik eller en expert butik så sänds filmen till en underleverantör för
frankallning...". Dessutom har jag upptäckt att Crimson i Stockholm också tar emot sådana filmer (och säkert alla möjliga andra format också). Själv löste jag det hela genom att gå till ett proffslabb i London (Metro - öppet 24h...), som gjorde jobbet på ett par timmar för ca 150kr. Jag fick då kontaktkarta men inte kopior eftersom dessa skulle ha behövts göras manuellt en och en pga formatet. Resultatet var intressant - stark vinjettering i kraftigt lila stick...

ANNONS
Götaplatsens Foto