Annons

Råd om objektiv...köpa eller inte?

Produkter
(logga in för att koppla)

dkcp

Avslutat medlemskap
Hej,
jag är nybliven ägare till en D70 och ganska ny på det här med (D)SLR fotografering. Hemskt mycket har jag att lära men man måste ju börja nånstans :)

En bekant till mig ska snart till NY så jag tänkte utnyttja det och köpa nåt objektiv billigt. Just nu har jag bara ett Nikkor AF 28-100 1:3.5-5.6G som funkar då jag är nybörjare men man är lite begränsad.

Jag har bestämt mig för en AF Nikkor 50mm f/1.4D Autofocus Lens som jag har läst mycket bra om. Sedan hittade jag en annan grej som gjorde mig nyfiken p.g.a priset. Jag vet att man får vad man betalar för oftast men priset är så bra att det hade varit roligt att höra om det är bortkastade pengar eller det kan funka till en nybörjare.

Sigma 18-50mm f/3.5-5.6 DC and 55-200mm f/4-5.6 DC Two Lens Kit

http://www.bhphotovideo.com/bnh/controller/home?O=productlist&A=details&Q=&sku=304151&is=USA

Kostar $239....

Ska jag eller ska jag inte? :)

Tacksam för alla svar och tips...

Om du skickar efter från USA så får du tänka på att du troligen kommer att få betala tull och moms åxå.

Därtill är ju inte objektiven några riktiga höjdare eg. 18-50 är ju ett billigt sätt att få mer vidvinkel såklart, men Nikons 18-70 är mycket bättre (och dyrare förstås). Ett annat alternativ är Tokinas 19-35/3.5-4.5 som åxå är bra.

Iställed för 55-200:n skulle jag kolla på en begagnad Nikkor 70-210/4-5.6D som brukar gå för $1000-$1500 nånting på ebay. Det är ett mycket bättre objektiv. (Det finns även en icke-D-variant av den, som fokuserar något långsammare.)
Sigmas 70-300/4-5.6 APO II vara ett alternativ. Den borde åxå gå att hitta billigt begagnad.

Jag skulle inte lägga några pengar på dedär två objektiven utan skulle hellre spara ett litet tag isf.

ANNONS