Annons

Digitalkamera för max 3500:-

Produkter
(logga in för att koppla)

macgunde

Aktiv medlem
En kompis vill köpa en digitalkamera, men vill inte betala mer än 3500:- inkl. minnesmedia.

Tar tacksamt emot förslag!
--
Daniel

Hur långt är ett snöre?

Utan att ha en susning om vad den kommer att användas till är det ju inte lätt att ge några tips.

Den kommer att användas till det mesta. En kamera som inte får vara för stor. Exempel på kamera är tex Canon Ixus 430.

--
Daniel

IXUS 30 eller Konica Minolta G400/G530 kanske kan vara något?

Vill man ha "vanliga" batterier Finns ju Coolpix 3200 och 4100 åxå.

Jag skulle föreslå en Canon Ixus 40. 4mp iställer för 3 gör faktiskt en del skillnad. Speciellt om du ska skriva ut bilderna. Ligger kanske ett par kronor över vad du tänkt dig men å andra sidan så kan du ha den längre än 30 modellen utan att behöva byta upp dig.

/A\

Att han skulle behöva byta upp sig öht förutsätter ju att han vill skriva ut bilder i större format i framtiden. Inte omöjligt iofs men. Är det något annat som skulle göra att han behöver byta upp sig så måste han ju det även med IXUS 40.

Men viss, om man vill/kan lägga några kronor till för 40:n så...

Jo, och givetvis finns det ju även nackdelar med Ixus 40. Eftersom det har en megapixel mer och lika stor sensor så borde detta innebära mer brus. Jämför bilderna på Cyberphoto, själv såg jag såg ingen större skillnad i brus.
Har ingen positiv erfarenhet av Coolpix kamerorna, men jag ska inte säga för mycket för jag har bara testat 2100.
/A\

ANNONS
Götaplatsens Foto