Annons

Rymlig och tålig ryggsäck

Produkter
(logga in för att koppla)

FelixSwensson

Avslutat medlemskap
Hejsan. Jag letar efter en passande ryggsäck för mina behov. Jag åker ganska mycket skidor så den ska vara ganska tålig. Jag har sett en del ryggsäckar men antingen är de fel storlek eller så ser de väldigt okomfortabla ut. Detta är vad jag kommer ha i väskan:

Nikon D70
Nikn 18-70
Nikon 80-200
Tamron 90
och laddare, minneskort, kablar och allt sådant. Jag vill gärna ha den såpass rymlig så att man inte behöver ha sitt stora teleobjektiv monterat när man lägger ner kameran i ryggsäcken.

BTW: var bör man egentligen lägga en tråd som denna. Det finns ju ingen forumkategori som stämmer in på det tråden handlar om direkt.

Jag har en lowepro jag är mycket nöjd med. Har dock inte åkt skidor med den. Kameran/kamerorna och objektiven ligger i nederdelen av säcken och i överdelen kan man ha matsäck och andra prylar. Sen finns lite andra fack och ett inbyggt regnskydd (snöskydd för dig kasnke), fästen för stativ mm. Man kan bygga om säcken efter behov. Jag får plats med tre kameror alt två kameror och två lösa objektiv och då har jag gott om plats i överdelen av säcken. Man kan ta bort inredningen och få en hel säck också och använda den till annat än fotoryggsäck. Enda som retat mig lite är att man inte får ner en A4-pärm i överdelen, men fördelarna överväger tycker jag. Bra remmar och avlastningsbälte också. En kanonsäck helt enkelt. Vet tyvärr inte vad modellen heter, det står inte på säcken tyvärr. Kostar ca 1300:-

Senast ändrad:
Jag har en Lowepro Nature Trecker AV2. Den har jag ungeför de prylar som du nämner i, och det finns lite plats över förstås. Den är också tätad på ett bra sätt med takne på att du ska vara i snön.

ANNONS