Hmm, mysko.
jag framkallar min T-max 100 i T-max framk. 5min 30s, 22 grader, agitering 5s (fem inverteringar) 1 ggn/minut och har inte några liknande problem.
Fixerar gör jag i T-max fix enligt Kodak rekomenderade tider och motsvarande agitering som du gör, 30s först och sedan 5s var 30:e sekund. Därefter är basen transparent men med rödviolett ton. Jag utgår från att du följer polymax fixets rekomendationer? Har för mig det skall vara olika koncentrationer beroende om det är papper eller film du vill fixera (eller var det bara polymaxframkallaren?). På bilden av filmen ser det nästan ut som om filmen inte är klar utan lite dimmigt blå istället för klart transparent och med violett ton, stämmer det eller ser det bara ut så för att filmen sitter på spiralen?
Jag sköljer i 30 min under kran där strålen jag låter strålen falla genom mitthålet i pinnen spiralen sitter på så att det blir ett visst flöde genom spiralen runt filmytorna, tömmer dosan manuellt tre/fyra gånger under sköljningen. Därefter brukar basen vara färgneutral.
Funderade om det mineralrika vattnet vi har i uppsala kanske förbättrade sköljningseffekten (jag är ingen kemist ;o) ) i mitt fall men så såg jag att du också var Uppsalastationerad.
Filade upp min neghållare till skannern för att få med hela filmrutan, fast lite för mycket på en av rutorna så att frammatningshålen kom med och du fick jag överstrålningseffekter som liknade problemen med din bild ovan. Tänkte du kanske skannade med flatbädsskanner, men så såg jag att du hade filmskanner du med.