Gammal 2005-01-09, 17:35   #16

KRS skrev:
jag kan kolla med Arena... där får vi plats!
hur många ca blir det??
dag och tid??

är det chilli i KD du ska kolla med så finns inte det kvar... heter O´learys och är den sport pub nu för tiden!
MVH/ Kim
Kanon att du kollar Arena:) Räkna med 15-20st så får vi snabba på sedan att kolla mer exakt.

Märkte att det inte var Chili längre när jag ringde igår. Trist, för det var bra..
Sen är jag dåligt orienterad vad gäller namnet Coozy. Placerar det inte men kanske är det det nyare som ligger under O´learys? Nåväl, jag tycker vi kan satsa på och hoppas på Arena.

De jag hört från tycker att upp till någon hundring är Ok så man kanske kan utgå från det? Dock är det många som inte sagt något alls. Jag gissar att några inte vill ha mer än kaffe medan andra vill det? Vore kanon att höra mer om detta från er som ska komma.
Besvara med citat   
Gammal 2005-01-09, 18:00   #17

KRS skrev:

dag och tid??
Missade förut.. Klockan 12.00 är sagt och dagen är 22/1 en Lördag.
Besvara med citat   
Gammal 2005-01-09, 19:22   #18

Hehe jag vet inte hur mycket jag vet om detta mötet. Ska vi bara träffas och fika/käka och diskutera lite eller ska vi även bege oss ut och visa våra kunskaper för varandra med våra kameror?

(Jobbar i sälen nu så jag har inte så stor koll;))

I vilket fall är jag med =)
Besvara med citat   
Gammal 2005-01-09, 19:58   #19

Fruckan skrev:
Hehe jag vet inte hur mycket jag vet om detta mötet. Ska vi bara träffas och fika/käka och diskutera lite eller ska vi även bege oss ut och visa våra kunskaper för varandra med våra kameror?
Tanken var att träffas och snacka ihop oss om hur vi jagar runt med kamerorna i framtiden, men beroende på väder och hur sent det blir har jag två platser jag skulle kunna tänka mig fota i men helst i halvmörker (det är nästan det runt 16.00 va?) Ett motiv behåller jag för mig själv, men till Stenbron vid Haga vore det kanske kul att bli ett gäng efteråt om fler vill. För några kameror tar vi väl med oss till träffen iaf?

Jag ska dock vara sminkad och klar för annan kväll senast vid ca 19.30 men några bilder tänkte jag ändå hinna innan det.
Besvara med citat   
Gammal 2005-01-10, 12:10   #20

Ok då vet jag =)
Besvara med citat   
Gammal 2005-01-13, 19:55   #21

Nu vet jag inte om Kim kollat Arena, men jag kom just på en kanonbra plats annars, Museécafet:)
http://www.varmlandsmuseum.se/index.php?ID=645

Det är bra där och jag har aldrig skrikit rakt ut över priserna även om jag inte har några exakt i huvudet. Tror de är som ganska normala cafe och matpriser de håller sig med..

Ska jag ringa och boka lite plats där?

Anmälningar vore bra att få in så snart som möjligt så vi vet antal.
Besvara med citat   
Gammal 2005-01-14, 06:42   #22

Tummen upp Bra förslag!
lottae skrev:

Ska jag ringa och boka lite plats där?

Absolut! Bara att boka, tycker jag. Det ser gôrtrevligt ut! Bra förslag!
Besvara med citat   
Gammal 2005-01-14, 10:42   #23

Bokat:?
Nu är det bokat. Jag har lovat att återkomma med exakt antal och antal som vill ha mat den 17:e och vill därför lägga anmälningarna absolut senast 16:e om det är ok samt att ni anger mat eller fika i bokningen. Lördagslunch kostar 75:-, jag vet inte hur resten av menyn ser ut men den som vill äta annat får kolla upp det och ange om de önskar annat till mat. Vi beställer i förväg alltså.
Själv har jag förbeställt vegetariskt för den vegetariska buffen finns inte på Lördagar, men är vi fler som vill avstå kött så fixar de något gott åt oss..

Hans skickar ett gruppmail sedan också. Ville mest bara hojta till om att jag bokat så det inte blir några dubbelbokningar eller så nu..
Besvara med citat   
Gammal 2005-01-14, 14:08   #24

Tummen upp
Jättebra idé med Museikaféet!
Besvara med citat   
Gammal 2005-01-14, 14:48   #25

Platsen för WFS:s första träff bestämd.
Nu är det klart var första träffen med Wermlands Fotografiska Sällskap ska vara någonstans. Det blir på Värmlands Museum som ligger på Sandgrundsudden i Karlstad. Museet har ett jättemysigt kafé där det finns möjlighet både att fika och att äta. Priserna håller också en rimlig nivå. Det finns en lördagslunch för 75 kronor, vad den innebär vet vi tyvärr inte men det kan vara spännande att chansa, eller hur? Sedan finns det förstås andra rätter att välja på. För att allt ska fungera på ett bra sätt så är vi hemskt tacksamma om ni kan tala om för oss vad ni vill äta senast den 16:e januari (vi måste beställa mat i förväg). Eftersom det är Lotta som bokar så skickar du ett mail till henne (använd mailfunktionen på hennes profilsida) och ange om du vill fika, äta lördagslunch eller om du vill äta någon annan rätt (i så fall måste du själv kolla upp vad det finns att välja på och sedan ange vad du vill ha till Lotta).

Du hittar information om Värmlands Museum på

Visst verkar det trevligt?

Vi träffas klockan 12.00 utanför muséet. För att ni ska känna igen oss så lämnar vi följande signalement:

Lotta är mörkhårig, 170 cm lång (medtag måttband) och hon bär en handburen kameraväska. Hon har lovat vara klädd i en vit dunjacka som syns på långt håll.

Hans är blond, 176 cm lång och lite rundare än vad han tycker är lämpligt. Han kommer antagligen att vara klädd i en grön jacka. Blå ögon för den som törs gå nära och titta.

Hur länge vi håller på får vi se, men de stänger klockan 17.00 så längre än så blir det inte.

Hittar du inte till Sandgrundsudden och Värmlands Museum? Då finns det en karta här. Glöm inte att anmäla er senast den 16 januari. Mer information om anmälan m m har ni fått i ett mail som gick ut till alla i WFS igår.
Besvara med citat   
Gammal 2005-01-16, 09:56   #26

Påminner
Jag vill påminna om att idag är sista dag som jag önskar in anmälningar. Ringer till museét i morgon em med antal och upplysning om hur många som äter respektive fikar.

Maila om ni kommer och om ni vill fika eller äta till mig snarast är ni snälla. Det är ju nödvändigt med förbokning om vi är ett större gäng.
lotta@lottaelofsson.com
Besvara med citat   
Gammal 2005-01-18, 13:33   #27
SiC

Synd att jag inte är hemma på Lördag, hade varit skoj att träffa några andra "fotogalningar".
Tror några i min närhet börjar tröttna så smått på mitt eviga tjatande... ;-)

Nåja, nästa gång kanske?
Hoppas Ni får det trevligt :-)

/Zeb!
Besvara med citat   
Gammal 2005-01-19, 08:13   #28

Jag noterar att du är intresserad av WFS, Sebastian! Det finns nu en länk till dig på min profilsida (under kategorin Wermlands Fotografiska Sällskap) tillsammans med alla de som har anmält intresse för WFS hittills. Om du skickar mig ett mail med din e-postadress så kommer du även att finnas med i vår gruppmaillista. Då riskerar du inte att missa något om WFS (förutsatt att du kollar av e-posten regelbundet förstås). Maillistan ligger inte ute på nätet utan är enbart en funktion för att vi ska kunna nå alla med en enda knapptryckning.

Om du tycker det är ok så får du gärna ange adress och telefonnummer också.

Välkommen!
Besvara med citat   
Gammal 2005-01-19, 12:31   #29
SiC

Picture skrev:
Jag noterar att du är intresserad av WFS, Sebastian!

...

Välkommen!
Tackar! :-)
Besvara med citat   
Gammal 2005-01-22, 22:57   #30

Fråga
Nå?
Hade ni det trevligt? Vad kom ni fram till?
Nyfiken!

/Tommy
Besvara med citat   
Svara

Bokmärken

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:24.

Aifo AB - Elinchrom Ranger RX Quadra med ECO Ringblixt