Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Min första digitalkamera ?
- Trådstartare "adde"
- Start datum
sagan
Avslutat medlemskap
du får betydligt mycket mer kamera med en http://www.cyberphoto.se/olympus/720.php
för samma pris.
för samma pris.
masur
Aktiv medlem
Olynpus Camedia C-720 som nämns ovan är prisvärd men lite för stor för att rymmas i fickan.
Expert säljer KONICA DIGITAL REVIO KD-400Z för 5995kr. Så här skriver Expert:
"Konica KD-400Z är den minsta digitalkameran i sin klass. Starttiden är endast 1,4 sekunder, men du hinner ändå se den läckra blå lysdioden. Designen är elegant med ett sofistikerat hölje i metall.
4 miljoner pixlar, 3x zoom och Konicas Hexanon optik. Filminspel-ning med ljud. LCD-skärm med lättanvänd användarmeny i färg."
Experts hemsida!
Läs vad Cyberphoto tycker!
Priset är attraktivt men det är ingen för den som vill ha manuella inställningar. Tryck på knappen för att få en bild.
Expert säljer KONICA DIGITAL REVIO KD-400Z för 5995kr. Så här skriver Expert:
"Konica KD-400Z är den minsta digitalkameran i sin klass. Starttiden är endast 1,4 sekunder, men du hinner ändå se den läckra blå lysdioden. Designen är elegant med ett sofistikerat hölje i metall.
4 miljoner pixlar, 3x zoom och Konicas Hexanon optik. Filminspel-ning med ljud. LCD-skärm med lättanvänd användarmeny i färg."
Experts hemsida!
Läs vad Cyberphoto tycker!
Priset är attraktivt men det är ingen för den som vill ha manuella inställningar. Tryck på knappen för att få en bild.
avlsutad110823
Avslutat medlemskap
Hej
Ixusen har jag bra erfarenhet, den tar dessutoom Comact Flash som finns i prisvärda storlekar. Minne blir ju din nästa käpphäst.
Rent bildmässigt är nog alla kamror i den prisklassen likvärdeiga med små variationer i optikens kvalite.
Det som jag sett skiljer mest är utförandet, dvs plast/metall samt storleken och batterilivslängden.
Ixusen har specialbatteri som räcker rätt länge.
Roine
Ixusen har jag bra erfarenhet, den tar dessutoom Comact Flash som finns i prisvärda storlekar. Minne blir ju din nästa käpphäst.
Rent bildmässigt är nog alla kamror i den prisklassen likvärdeiga med små variationer i optikens kvalite.
Det som jag sett skiljer mest är utförandet, dvs plast/metall samt storleken och batterilivslängden.
Ixusen har specialbatteri som räcker rätt länge.
Roine
Daniel Mott
Aktiv medlem
Där har du fel Roine. Många andra kameror i den prisklassen har mycket bättre kvalitet än Ixuskamerorna, t ex Olympus C-3020 och man kan dessutom med t ex Konican få så stora bilder att det blir trevliga bilder ändå när man skalar ner dem. Ixus börjar kännas rätt gammal nu, tycker jag.
avlsutad110823
Avslutat medlemskap
Hej
Nu vill jag inte påstå att Ixusen är det bästa valet, tolkar du mitt inlägg så har jag formulerat mig klumpigt, jag menar bara att jag är nöjd med den avseende bildkvalite, storlek och pris på minnet samt batterilivslängd.
Jag tror inte du kan se skillnaden i den användning en sådan kamera har. Dessutom visar tex FOTOs test att spridningen bland de små finns, så där har du helt rätt. Men väger man in storlek, robusthet och pris på minnet så har man ett par att välja på, och då är Ixusen bara en av dessa.
Roine
Nu vill jag inte påstå att Ixusen är det bästa valet, tolkar du mitt inlägg så har jag formulerat mig klumpigt, jag menar bara att jag är nöjd med den avseende bildkvalite, storlek och pris på minnet samt batterilivslängd.
Jag tror inte du kan se skillnaden i den användning en sådan kamera har. Dessutom visar tex FOTOs test att spridningen bland de små finns, så där har du helt rätt. Men väger man in storlek, robusthet och pris på minnet så har man ett par att välja på, och då är Ixusen bara en av dessa.
Roine
Daniel Mott
Aktiv medlem
Du skrev bl a:
"Rent bildmässigt är nog alla kamror i den prisklassen likvärdeiga med små variationer i optikens kvalite."
och det var det jag svarade på, inget annat.
"Rent bildmässigt är nog alla kamror i den prisklassen likvärdeiga med små variationer i optikens kvalite."
och det var det jag svarade på, inget annat.
Linmajon
Aktiv medlem
Hett tips: Konicas nya lilla kamera. Steve har testat den HÄR
Den tar både memorystick och MMC-kort men tyvärr inte Compact flash.
Uppstarttiden är väldigt kort, en viktig egenskap.
Bilderna från den ser också riktigt, riktigt bra ut.
Den skulle ligga otroligt bra till om jag skulle köpa digitalkompakt idag.
Kostar 6000:- på Expert.
Den tar både memorystick och MMC-kort men tyvärr inte Compact flash.
Uppstarttiden är väldigt kort, en viktig egenskap.
Bilderna från den ser också riktigt, riktigt bra ut.
Den skulle ligga otroligt bra till om jag skulle köpa digitalkompakt idag.
Kostar 6000:- på Expert.