Annons

Photoshop - prestandatest

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Danne_Umeå

Aktiv medlem
Läste om ett litet test för att se hur snabbt det går att utföra en grej i PS.

Gör så här:
1. Ladda ner denna bild http://img267.imageshack.us/img267/7915/skorpan2et.jpg

2. Öppna bilden i Photoshop och klicka på den lilla pilen i menyraden där nere. Välj timing.
http://img22.imageshack.us/img22/8166/infoomps7du.jpg

3.Lägg på
Filter -> Blur -> Radial blur
Amount: 100
Blur Method: Zoom
Quality: Best

4. Ta sedan en print screen av resultatet gärna med systeminfo. Skriv annars vad du har för dator.
http://img22.imageshack.us/img22/5985/systeminfo0sp.jpg

Jag fick 59,3 sek har en P4 3.8 med 2 Gb använde pscs2
 

Stoffe69

Aktiv medlem
Det intressanta är ju vad testen visar

Vad är "rätt" värde ? Är 59 sek bra prestanda ?

Om jag får 2 minuter, vad gör jag då ?
 

Danne_Umeå

Aktiv medlem
Får du 2 min och är nöjd med det så är det jättebra för dig. Är bara lite nyfiken vad ni har för prestanda på erar datorer och om det skiljer med samma hårdvara. Men du kanske tycker det är helt ointessant och då behöver du inte läsa.
 

mrberg

Aktiv medlem
188.5 sek...dags att köpa mer minne..Jag har en P4 2.8 ghz med 1024 mb ram 7200varvs seagate..kör med Xp pro svensk servicepack 2 och CS2
 

donka

Aktiv medlem
Jo men visst så har dom fysiska delarna stor roll i hur snabb datorn är men jag tycker det ibland är lite som megapixel tjaffset bland kameror.
Det är mycket annat som spelar in på hur snabb din dator är mer än CPU och minne o grafikkortet. Finns så sjukt många där ute (absolut inte ont om någon) som är mindre kunnig på datorer (jag säger inte att jag är bäst heller) som skaffar en ny dator och sen tar det ca 2 månader innan dom har lyckats sabba den lagom bra så att prestandan är bara 50-70% av vad den ska va..
Sen så förstår jag inte riktigt tanken med topicen? wow så snabbt kan jag tanka en bild, göra en redigering i PS o sen?
Rätt kul och se er dock, om ni sitter med tidtagarur där hemma eller hur ni gör ;) ta en bild på det vettja o lägg upp ist! hare schysst!
 

avslutat

Aktiv medlem
donka skrev:
Jo men visst så har dom fysiska delarna stor roll i hur snabb datorn är men jag tycker det ibland är lite som megapixel tjaffset bland kameror.
Det är mycket annat som spelar in på hur snabb din dator är mer än CPU och minne o grafikkortet. Finns så sjukt många där ute (absolut inte ont om någon) som är mindre kunnig på datorer (jag säger inte att jag är bäst heller) som skaffar en ny dator och sen tar det ca 2 månader innan dom har lyckats sabba den lagom bra så att prestandan är bara 50-70% av vad den ska va..
Sen så förstår jag inte riktigt tanken med topicen? wow så snabbt kan jag tanka en bild, göra en redigering i PS o sen?
Rätt kul och se er dock, om ni sitter med tidtagarur där hemma eller hur ni gör ;) ta en bild på det vettja o lägg upp ist! hare schysst!
Hehe.. jo, man kan verkligen ifrågasätta det meningsfulla i att ta tiden på en så här sak. För att inte tala hur meningsfullt det måste kännas för dig att skriva ett inlägg och ifrågasätta...

Ha det själv!

//Johnnie
 

Petlan

Aktiv medlem
P4 3.2Mhz 1020Mb minne.

Körde två gånger. Första gången med Photoshop Album och Golive plus en massa annat laddat samtidigt, 1000Mb allokerat. 105sek

Andra försöket, bara Firefox och Photoshop laddat, 850Mb allokerat, 83sek. Minnet betyder visse en hel del...

Och till dom som tycker detta är löligt...vadå, det är ju det roligaste som finns. Första veckorna med ny dator går alltid till att köra benchmarkprogram. Snarare lite fånigt att orka klanka ner på oss som tycker det är kul..
 

Per_tissen

Aktiv medlem
Celeron 2200
XP Pro SP2
80GB IGM ata100-diskar
512 Megg minne
massa annat tjaffs som går i bakgrunden

summa 332 s...
tur att man inte behöver alla bilder så där suddiga, då skulle det dröja innan det blev någon ny glugg för den här glada amatören :)
 

zlice

Aktiv medlem
P4 3.2GHz
1GB RAM
PS CS2
WinXP Pro SP2
5 andra program igång

105,5 s

Jag testar igen när jag har mindre program igång. Blir det stor skillnad så postar jag igen 8)
 

Ziden

Aktiv medlem
Jag får varierande resultat... mellan 58-97 sekunder... vet ej varför...alla inställningar är samma på min 3.2ghz med 2gb minne.

// Lz
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS