Annons

Casio Exilim EX-M1/EX-M2

Produkter
(logga in för att koppla)

doktorn

Ny medlem
Tjena!

Jag funderar på att köpa en Exilim... men jag vet inte om det blir bra bilder med den. Jag undrar om någon har erfarenhet av den?

Jag vill använda den som fritidskamera. Tanken är att ha med sig den "hela tiden" så man kan ta kort spontant. Om det inte blir bra bilder med den är det inte intressant, då skulle jag uppskatta tips på någon annan liten bra kamera.

Tack på förhand!
Doktorn

Hej

tror bestämt att det finns bilder från dito kamera på dpreview eller om siten länkar till annan - kolla där.

Mvh
Johan

Kai Thon på Digit.no har testat den nya modellen Casio Exilim EX-M2 (2M pixels) och kommer till följande slutsats:
"Det kan synes overflødig å kommentere kameraets vekt og størrelse, som bare er sensasjonell. Likevel vil jeg minne om at ekstremt kompakte kameraer har en svakhet når det gjelder brukerkomfort og de optiske ytelsene for et objektiv i mikrostørrelse kan aldri måle seg med det et større objektiv kan prestere. Enhver miniatyrisering har sin pris og kompromisser er uunngåelig.
Jeg syns likevel at Casio har klart oppgaven på en fremragende måte. Uten å være uhåndterlig, uten å forsake funksjonalitet og uten at bildekvaliteten lider nevneverdig."
I Norge kommer EX-S2 att kosta 3500 NOK (ca 4375SEK och EX-M2 4000 NOK (ca 5.000SEK).

Läs testen hos digit.noi

KONICA DIGITAL REVIO KD-400Z är en intressant 4M kamera i miniformat. Lite större än Casion men den tar bättre bilder och kostar modesta 5995kr hos Expert. Samma storleksklass som Canon Digital Ixus m.f.l.

ANNONS
Götaplatsens Foto