|
|
#1 |
|
|
Surfa på Fotosidan med mobilen och Opera Mini...
Testa gärna Opera Mini om du inte kan vara ifrån FS när du bara har tillgång till din mobil med Javastöd.
Fungerar ganska ok, även om inte jag lyckas hitta länken "senast inlagda forum". Programmet är gratis, och finns här: http://www.opera.com/products/mobile/operamini/ |
| Besvara med citat |
|
|
#2 |
|
|
Phu, det finns alltså såna som surfar på fs från mobilen. Skönt! För då förstår jag att jag absolut inte kan vara i närheten av internetberoende;) Ska tala om det för mamsen nästa gång hon "oroar" sig..
|
| Besvara med citat |
|
|
#3 |
|
|
Surfa mer, så du slipper bli riktigt-liv-beroende :-)
|
| Besvara med citat |
|
|
#4 |
|
|
Att leva är härligt:)
Godnatt *datorn svartnar, mobilen slås av* |
| Besvara med citat |
|
|
#5 |
|
|
Har förmodligen surfat lika mycket på FS på mobilen som på datorn i sommar, gjort så länge...
Skönare att ligga på stranden & surra i forumet än att sitta inne vid datorn... //Larsa |
| Besvara med citat |
|
|
#6 |
|
|
Underbart!
tack så mycket... nu kan man göra mer än läsa nyheter, kolla på tv och spela tetris på telefonen när man sitter på tåget :D happy, happy, joy joy |
| Besvara med citat |
|
|
#7 |
|
|
Helt underbart! Finns inga ord för vad du har gjort för mig nu :D
|
| Besvara med citat |
|
|
#8 |
|
|
Vad har ni då för telefoner? Min kan jag i bästa fall läsa epost med, men inte mer..
|
| Besvara med citat |
|
|
#9 |
|
|
Jag har då en S700i som jag valde för att den just hade stor skärm. Jag älskar stora skärmar på telefoner, det är perfekt för surfning på nätet i Opera Mini :D
|
| Besvara med citat |
|
|
#10 |
|
|
Tack som fan för det tipset!
|
| Besvara med citat |
|
|
#11 |
|
|
Urklipp ur Operas sida:
"Din telefon måste kunna köra Java och stöda Internetförbindelser via GPRS. Du får ett meddelande om din telefon stöds eller ej i samband med att du hämtar Opera Mini." Själv så kör jag Operas webläsare för smartphones på min SE P900. En liten grej bara, FS är en ganska så tung sida & det underlättar om man stänger av Java script i opera, går oerhört mycket snabbare då. Huruvida detta går att göra i Opera mini vet jag dock ej. Bildvisningen bör man självfallet också stänga av, blir dyrt annars... I det opera jag använder så kan man sedan välja om det är någon enstaka bild man vill ladda ner & titta på. //Larsa |
| Besvara med citat |
|
|
#12 |
|
|
I mini så förminskas bilderna kraftigt. Egentligen så är man inte inne på originalsidan, utan på en omgjord sida som är anpassad till telefonen.
|
| Besvara med citat |
|
|
#13 |
|
|
Fungerar ungefär så med det opera jag använder också på P900...
Går det smidigt på FS med bilder på? Antar att jag skulle kunna testa mini på min P900 också? Kan ju vara en grej om det går snålare än den version jag använder & inte för många funktioner är borttagna jämfört med den större varianten... //Larsa |
| Besvara med citat |
|
|
#14 |
|
|
Har nu dragit hem opera mini & testat det på min P900. Ett sött litet program som dock inte är ngt alternativ jämtemot opera för smartphones men verkar vara suveränt till vanliga mobiler.
Fundera dock på datamängderna & vad ni har för GPRS-kostnader. Surfade runt på FS i en kvart & gjorde av med ca 500KB, kan bli dyrt i längden om man har fel GPRSavtal... Har inte koll på GPRSkostnader idag (har själv ett paket) men det kan kosta uppemot 20 kr/MB, en tia för en kvart då alltså! En tanke är att stänga av bilderna & jämföra, torde bli lite skillnad. //Larsa |
| Besvara med citat |
|
|
#15 |
|
|
Re: Surfa på Fotosidan med mobilen och Opera Mini...
Om du skriver in den exakta adressen till "senast inlagda" & lägger in den som bokmärke så bör det ju fungera.
//Larsa |
| Besvara med citat |
![]() |
| Bokmärken |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
| Ämnesverktyg | |
| Betygsätt det här ämnet | |
|
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:03.
Sök i forum
Forumkategorier
- Fototeknik
- Intresse / Inriktning
- Bilden i fokus
- Efter exponeringen
- Handla
- Utrustningsfrågor
- Foto som jobb (eller vägen dit)
- Fotosidan.se
- Annat
- Grupper och Klubbar