|
|
#961 |
|
|
Äh, fotboll.. kollar väl om man råkar pricka nån match med Ljunggren, Schlatan och dom där andra simulanterna... ;)
Känns som om det är läge med ett Sthlmsbesök framöver, så man kan utöka sin bildsamling lite mer. Gatufoto i Nyköping/Oxelösund är inte fullt lika inspirerande... |
| Besvara med citat |
|
|
#962 |
|
|
Hehe, i morgon ska jag hänga på mig kameran och försöka plåta alla dessa gulklädda svenskar på stan. Det är ju Sverige - England kl 21.
|
| Besvara med citat |
|
|
#963 |
|
|
Helt rätt med ett Stockholmsbesök, det är där det händer..!!! ;) ;) B) Ps. Åker in i eftermiddag! :) |
| Besvara med citat |
|
|
#964 |
|
|
Ta bilderna före 21.00...
man kan aldrig veta! B) |
| Besvara med citat |
|
|
#965 |
|
|
Ok, här råder fotbollsfeber! ;) Men, varit i sta'n :) Åkt pendel! :( Fått några bra bilder....tror jag! :) Men, det tar några dagar...Zen och konsten! :) http://www.fotosidan.se/gallery/view.htm?ID=108161 |
| Besvara med citat |
|
|
#966 |
|
|
Ok, fotbollen gick ju...bra!?
Å nu möta Tyskland..kul! ;) Här e en hyperfokal i skum belysning 1,8/35 mm... Tri-X, ingen exponeringsmätare.. Det gick ju hyffsat! Gissade avståndet bra altså! :) Men se'n höftskottet, där fick jag inte med händerna riktigt..! :( Gröna Lund, tror jag, tidigt 1960-tal... |
| Besvara med citat |
|
|
#967 |
|
|
[QUOTE]Benganbus skrev:
[B]Ok, fotbollen gick ju...bra!? Å nu möta Tyskland..kul! ;) Du Bengt, har du inga bilder från Sthlm och fotbolls-VM i Sverige 1958? Rent teoretiskt så skulle du väl kunna ha det och jag med eftersom svenska landslaget bodde o tränade bara en mil från vårt landställe. Skulle naturligtvis ha "lånat" farsans Rolleiflex o kvistat över. (C;= JANNE |
| Besvara med citat |
|
|
#968 |
|
|
[QUOTE]cw-op skrev:
[B] Tyvärr inte Janne, min "kärriär" hade inte "stabiliserats" riktigt då, va bara 18 år.. Du vet 18-åringar... ;) Bilar, brudar och snabba stålar.... ;) :) Men tog faktiskt bilder 1954-55... Bla. Skarpnäcksfältet, motorsport! :) Fick in en liten bild på Joakim Bonnier i motortidningen FART! :) Han körde bla. nå'n Alfa? Disko Volante.. Men den "seriösa" fotograferingen ;) startade först med inköpet av en Leica 1 år 1959... med fyra rullar Ferrania Dia-film! :) Mvh Bengan |
| Besvara med citat |
|
|
#969 |
|
|
Har följt den här tråden sedan länge - bra och roliga bilder! Det är dags att jag bidrar själv!
|
| Besvara med citat |
|
|
#970 |
|
|
Kl 20.01 igår.
Jag kanske hörde fel men jag tyckte att de sa "Sverige förlorar mot England. Haha!" när de passerade. Hmmm... |
| Besvara med citat |
|
|
#971 |
|
|
Vad kallar men denna typ av komposition?
Vinkelkomposition? |
| Besvara med citat |
|
|
#972 |
|
|
Kul!
Välkommen!! :) Härlig gatufrisörbild!!! |
| Besvara med citat |
|
|
#973 |
|
|
Testade lite gatufoto idag, men efter som jag inte har någon bra digital så fick jag köra med Polaroidbakstycke. Mellanformat är nog inte så bra till gatufoto, folk började flytta på sig när man skulle ta bilder ;)
|
| Besvara med citat |
|
|
#974 |
|
|
En till...
|
| Besvara med citat |
|
|
#975 |
|
|
De e väl kamerans storlek som kan vara begränsande.. att släpa på också... Fotade några år med Hasselblad 500C på sent 60-tal..! :( Supernegativ, men ett elände att ha med!! Gatufoto är ju litet av ögonblickets fotografering, betyder ofta att man går, och går, och går, iof trevligt och bra för hälsan ;) men då underlättar det att ha en liten/lätt kamera, annars tröttnar man snart att ha med kameran på "stadspromenaderna"! :( Så EN liten kamera, och ETT "kort" objektiv! :) ;) Det tror jag på! :) |
| Besvara med citat |
![]() |
| Bokmärken |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
| Ämnesverktyg | |
| Betygsätt det här ämnet | |
|
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:21.
Sök i forum
Forumkategorier
- Fototeknik
- Intresse / Inriktning
- Bilden i fokus
- Efter exponeringen
- Handla
- Utrustningsfrågor
- Foto som jobb (eller vägen dit)
- Fotosidan.se
- Annat
- Grupper och Klubbar