Annons

Paketspårning i Tyskland

Produkter
(logga in för att koppla)

Graylingman

Aktiv medlem
Hej,

Försöker spåra ett paket som vad jag förstår är påväg från Technikdirekt till mig, men känner mig lite osäker på om jag gör rätt. Kan någon vänlig själ bekräfta att jag gör rätt alternativt tala om hur jag ska göra?

Läget är följande: Igår morse fick jag Versandinformation från Technikdirekt. Längst ner i mailet står följande:

Paket(e) : 97110000XXXXXXXX 5,000 KG
(Jag bytte här ut de sista siffrorna mot X)

Jag går in på www.dpd.net och försöler spåra genom att skriva in numret i rutan för Parcel label number och tar därvid bort de två sista siffrorna, vilket jag tycker mig ha förstått i en tråd jag läst på forumet att man ska göra.

Svaret jag då får är:


There is no trace for this parcel in the database of DELIS!
The possible reasons can be

>the entered parcel number is incorrect.
>the parcel number is older than six months and has already been stored in the archive.
>The parcel hasn’t been collected by DPD.


Så... frågan är alltså: Gör jag fel? Knappar in fel nummer eller så? Eller har DPD fortfarande inte plockat upp paketet, alternativt inte uppdaterat sin paketspårning?

Jaja, det är väl ingen panik ännu. Absolut inte, men ni vet hur det är. Påminner om hur man var som barn i väntan på Tomten. Kommer han inte snart?? :)

//Anders
 

jimh

Kodsnickare
Forumpersonal
Tänk, jag har exakt samma problem (förutom att jag väntar på ett avgassystem från England. Lite mindre tomtefeeling över det...).

Jag e-postade till Postens internationella support (det är tydligen Posten som är DPD-ombud i Sverige). Jag fick ett svar i morse, men hann inte läsa det då och kommer inte åt det nu.

Hade ditt nummer ett snedstreck i sig någonstans?
 

jimh

Kodsnickare
Forumpersonal
Det här är mitt svar från Posten:
Detta är inget nummer vi kan söka på, jag föreslår att du kontaktar lev igen, de borde ha ett 11-siffrigt nummer som börjar med 550********.
Ditt nummer börjar ju inte heller på 550, så det kanske kan vara värt att kolla? Å andra sidan så kanske de tre första nuffrorna indikerar avsändarland, så då skall vi ju ha olika.
 

Bjelkengren

Aktiv medlem
Hej!

Technikdirekt skickar ut sitt fösändelsemail så fort de skrivit ut fraktsedeln. Detta betyder inte att DPD har hämtat paketet. Paketet dyker inte upp på trackingen fören DPD har hämtat paketet. Detta kan ta nån dag, jag har själv råkat ut för det.

MVH

Uffe
 

Graylingman

Aktiv medlem
Ok, får vänta och se. Utgår från att paketet är på väg men, som sagt:
-Kommer inte Tomten snart??
//A
 

Graylingman

Aktiv medlem
Funkar fortfarande inte att spåra på ovan beskrivet sätt... Förmodligen gör jag nåt fel. Hur går det med avgassystemet, Jim?
//Anders
 

jimh

Kodsnickare
Forumpersonal
Jag orkade inte luska mer i spårningen, men det damp ner en avi idag. Imorgon blir det att kräla under bilen.
 
ANNONS