Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

tips om kamera..

Produkter
(logga in för att koppla)

durietz

Ny medlem
Hej!

jag är en glad amatör som har tänkt köpa en ny kamera.. skulle gärna få lite tips från er här på forumet.
Jag är ute efter en digital systemkamera i så liten storlek som möjligt.. den får heller inte vara allt för dyr.

tacksam för tips!

ps: jag hittade nog inte rätt på forumet, hopppas det är ok för en gång. ds

om du vill ha en liten kamera så är en DSLR inte riktigt rätt kategori, då ska du se på små kompakt kameror eller likande.

bryr man sig inte om storlek så är DSLR eller SLR överhuvudtaget rätt...

Om vi börjar i rätt ände istället:

Vad planerar du att fotografera mest, vilka egenskaper är viktiga för dig och vad behöver du INTE i din kamera?

C.

Canon EOS 350D
Nikon D50
Pentax *ist DL

Använd sedan sökfunktionen och sök på namnen, då kommer du få den information du behöver.

mvh kent.

Tack så mycket!

Om man tittar på kompaktkameror.. Vad är då det bästa man kommer åt.? Finns det någon kompaktkamera med riktigt bra bildkvalitet??

ja visst finns det bra kompakt kameror som är digitala...

Skulle jag köpa en kompaktkamera idag, hade jag antagligen köpt en av Cannon, Sony, Olympus, Richo eller något annat erkänt märke, och jag hade sattsat direkt på deras topp modell och inte brytt mig så mycket om de mindre modellerna som är budget varianter.

Men det är mycket smak och tycke när det gäller kompaktkamerorna, vilken du trivs med och vilka funktioner som du vill ha etc...

C.

ANNONS
Götaplatsens Foto