Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Profil till Neat Image
- Trådstartare Lasse H
- Start datum
Minita
Aktiv medlem
Kika på deras hemsida.
http://www.neatimage.com/noise-profiles/digital-cameras/Minolta/download.html
Själv är jag ingen expert på detta men jag tror att du bara behöver ladda ner profilerna och lägga dessa i C:\Program\Neate Image\Profiles så gör programmet resten. (standardsökväg)
//Micke
http://www.neatimage.com/noise-profiles/digital-cameras/Minolta/download.html
Själv är jag ingen expert på detta men jag tror att du bara behöver ladda ner profilerna och lägga dessa i C:\Program\Neate Image\Profiles så gör programmet resten. (standardsökväg)
//Micke
.Z.
Aktiv medlem
Jag skulle föreslå att du gör egna profiler med testkartan som finns på NI:s sida. De profiler som finns att dra hem är gjorda av privatpersoner & jag har inga goda erfarenheter av de flesta av dem, vissa kan vara bra medan andra är rena rama katastrofen.
Du kan mycket väl dra hem & testa men var kritisk & testa noga. Vissa personer har fått dille på att göra massor av profiler för olika slutartider med varje känslighet. Detta anser jag vara mycket onödigt, en till två profiler för varje känslighet är fullt tillräckligt då jag märkt att felprocenten ofta är mycket hög hos dessa som gjort många profiler.
Var nu länge sedan jag gjorde profiler & jag använder mycket sällan NI idag men info om hur du gör hittar du på NI:s sida. Jag har även för ett par år sedan skrivit en handledning om hur man gör, detta finns i en äldre forumtråd som jag tyvärr inte hittar idag.
//Larsa
Du kan mycket väl dra hem & testa men var kritisk & testa noga. Vissa personer har fått dille på att göra massor av profiler för olika slutartider med varje känslighet. Detta anser jag vara mycket onödigt, en till två profiler för varje känslighet är fullt tillräckligt då jag märkt att felprocenten ofta är mycket hög hos dessa som gjort många profiler.
Var nu länge sedan jag gjorde profiler & jag använder mycket sällan NI idag men info om hur du gör hittar du på NI:s sida. Jag har även för ett par år sedan skrivit en handledning om hur man gör, detta finns i en äldre forumtråd som jag tyvärr inte hittar idag.
//Larsa