Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Mecka med manfrotto pro stativ
- Trådstartare Norfen
- Start datum
Jag har gjort det på 190 några gånger, och vill minnas att det fanns en tidigare tråd här där en medlem med ett 055 kunde göra det på samma sätt efter mina instruktioner.
Klumpen består av en underdel och en överdel. De sitter ihop med insexskruvar. Dra åt de två som sitter kring ditt glappa ben så löser det sig nog.
Dela det borde du inte behöva göra om inte bussningarna är så slitna att du måste plana ner ytorna på själva klumpen för att kunna spänna hårdare.
Klumpen består av en underdel och en överdel. De sitter ihop med insexskruvar. Dra åt de två som sitter kring ditt glappa ben så löser det sig nog.
Dela det borde du inte behöva göra om inte bussningarna är så slitna att du måste plana ner ytorna på själva klumpen för att kunna spänna hårdare.
Damocles
Aktiv medlem
Det är rätt lätt att lossa på överdelen. Den sitter med en fjäderbelastad platta som går i en skåra. Har för mig att lättaste sättet att komma åt den var att ta bort spännskruven helt, sedan sätt in enskruvmejsel eller så och vrida på toppen tills det tar stopp, då har du plattan där. Lätta på mejseln, och vrid lite till, tryck sedan in plattan och lyft ur hela klumpen.
Det var busenkelt när jag gjorde det sist, men nu har jag sålt stativet så jag kan inte säga exakt hur man gjorde. Det ovan är rakt ur minnet.
Det var busenkelt när jag gjorde det sist, men nu har jag sålt stativet så jag kan inte säga exakt hur man gjorde. Det ovan är rakt ur minnet.
Damocles
Aktiv medlem
Det syns inte direkt på sprängskissen men nu kommer jag ihåg hur det satt ihop.
Dra ur mittpelaren, vrid pelarhållaren så det lilla hålet på insidan av hållaren sitter för fjäderplattan som sitter innanför spännskruven. Tryck in plattan med hjälp av någonting typ en mejsel i hålet på insidan, dra ur pelarhållaren. Voila.
Dra ur mittpelaren, vrid pelarhållaren så det lilla hålet på insidan av hållaren sitter för fjäderplattan som sitter innanför spännskruven. Tryck in plattan med hjälp av någonting typ en mejsel i hålet på insidan, dra ur pelarhållaren. Voila.