Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Snabbkommando för att ändra blandningsläge
- Trådstartare darwin
- Start datum
darwin
Aktiv medlem
E-T skrev:
Efter lite testande hittade jag det
Shift 0 (noll)
Mvh
Eva-Teréz
Hmm... det funkade! Jag ryckte ut mitt externa tangentbord och satte i det igen så funkade ditt kommando. Skönt att ha ett kortkommando som även funkar på powerbooken som inte har numeriskt tangentbord..
Tack för hjälpen!
/K =)
E-T
Aktiv medlem
Kom till jobbet nu och upptäcke att inget av dessa kortkomandon först fungerade på min G5:a, hade förut testat på min PowerBook G4.
Testade lite till och tror nu att jag kommit på hur det fungerar:
För att växla mellan olika blandningslägen på ett justeringslager kan man använda shift 0 eller shift + / shift - på det numeriska om man samtidigt inte har valt något av verktygen i den andra gruppen i verktygspaletten (pensel, sudd, pjatt...)
Om man däremot har valt något av verktygen i den andra gruppen i verktygspaletten så kan man använda
shift + / shift - på det numeriska för att ändra mellan blandningslägena för verktyget. (men om man trycker shift 0 här ställer man flödet på penseln till 100%)
Mvh
Eva-Teréz
Testade lite till och tror nu att jag kommit på hur det fungerar:
För att växla mellan olika blandningslägen på ett justeringslager kan man använda shift 0 eller shift + / shift - på det numeriska om man samtidigt inte har valt något av verktygen i den andra gruppen i verktygspaletten (pensel, sudd, pjatt...)
Om man däremot har valt något av verktygen i den andra gruppen i verktygspaletten så kan man använda
shift + / shift - på det numeriska för att ändra mellan blandningslägena för verktyget. (men om man trycker shift 0 här ställer man flödet på penseln till 100%)
Mvh
Eva-Teréz