Annons

Överföring av bilder från canon 20D till Win Xp? Mjukvara fattas!

Produkter
(logga in för att koppla)

loccus

Medlem
Formaterade datorn efter en viruspåhälsning. Canons program försvann. Hittar dessvärre inte cd:n/software som följde med kameran. Kan bara ladda ned ett par drivrutiner från nätet, resten vill Canon ta betalt för?!?

Hur får jag över bilderna till datorn? Vill ju även kunna föra över de i Raw. (Har PS Cs2.)

Tacksam för hjälp..
Mvh Pia

jag skulle rekomendera dig att du skaffar en kortläsare för ~150 kronor, i alla avseenden den bästa lösningen.

I övrigt vet jag inte... jag har orginalskivorna, kommer aldrig installera dom på min dator så alternativt att jag sickar dom eller kopierar dom åt dig. Anser inte att det är piratkopiering då du har köpt kameran.

Men du gör dig själv en stor tjänst genom att köpa en kortläsare

Vad snäll du är!! Ang kortläsare, -vilken sort och var rekommenderar du att jag skall inhandla den?

Mvh P

eftersom du bor i stockholm så spring in till scandinavian photo och köp en

dom har en som klarar alla minneskorttyper som funkar jättebra!

www.scandinavianphoto.se

dom har allt från 99:- till 500:-

Fördelen med kortläsare är att du slipper installera mjukvara, bara plugga in den i datorn och för över alla filerna till datorn! du kan ta med kortläsaren överallt och du kan använda korten heltplötsligt istället för tex CD skivor! lägg över en massa bilder på kortet, spring över till kompisen, stoppa in läsaren i deras dator och vips har du förtöver 2000 bilder! utan att behöva sitta o bräna skivor o sådant!

ANNONS
Götaplatsens Foto