Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Digitalisera 120-film

Produkter
(logga in för att koppla)

LasseL

Aktiv medlem
Vet inte om detta är rätt forum egentligen men tja, jag försöker här...

Jag har en herrans massa 120-dia och negativ liggande som jag vill ha på fil.Vart kan man göra det billigt och vad skall man tänka på? Hur blir kvalitén?

Mvh

/Lasse

Det är nog risk att det blir väldigt dyrt om du lämnar in 120 film för skanning.. Om du har många negg så blir det nog trots allt billigare att köpa en Epson 5990 eller motsvarande flatbäddsskanner. Kvalitén blir helt okej även om den inte riktigt går att jämföra med t ex Imaconskanning. Det beror ju dock vad du tänkt dig med bilderna. Jag skannar ofta mina 120-filmer med just 5990 och resultatet i utskrifter upp till A3 är jag nöjd med och de få bilder man vill ha ut det yttersta ur kan man ju lämna in. Det finns även billigare skannrar med möjlighet att skanna 120-film men jag är lite tveksam till kvalitén hos dem.

ANNONS
Götaplatsens Foto