Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Bästa labbet för att låta andra beställa?

Produkter
(logga in för att koppla)

wsaar

Aktiv medlem
Jag undrar vilket bästa labbet är som låter mig dela ut ett fotoalbum till andra så att de kan beställa pappersutskrifter direkt från labbet utan att jag behöver blanda mig i beställningen och betalningen (eller eventuellt, men inte nödvändigt, låter mig specificera ett pris på bilderna som delas mellan labbet och mig).

Fuji och Scandinavian Photo verkar erbjuda funktionen, via Crimson verkar man tyvärr bara kunna låta andra titta på ens bilder. Några andra labb som har funktionen och kanske har bättre bildkvalitet (med t.ex. färgprofiler) än Fuji och SP?

Tack, hade missat dem. Verkar dock erbjuda sämre bildkvalitet än Scandinavian Photo (enligt Kamera och Bilds test) och gränssnittet på t.ex. Teknikmagasinet verkar inte funka med Firefox :( Jaja, ville bara uttömma alla alternativ.

Jo, Mypix använder VSFL. Blir nog att använda dem trots att Scandinavian Photo har bättre bildkvalitet enligt test.

Reggade mig på Scandinavian Photo labbet och försökte dela med mig en testkatalog men det verkar väldigt krångligt för den som tar emot länken att beställa kopior, Mypix verkar betydligt enklare.

ANNONS
Götaplatsens Foto