Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Rengöra skärmen
- Trådstartare Nicklas77
- Start datum
raderadmedlem
Avslutat medlemskap
Aaatsjoo....
God bättring!
Som med all rengöring gäller det at benytta et "lösmedel" som passar til förureningen. Vid förkylning använder jag vanligt diskmedel. Fuktar et mjukt hushållspapper med normal upplösning och stryker på när skärmen er avslagen o kall. Senn et par gånger över med rent vatten. Akta dig för att använda nåt som har en för hård mekanisk slipeffekt. LCD har ofta en matt yta som kann skadas.Nicklas77 skrev:
Hejsan
Någon som har tips på hur man lättast rengör en lcd skärm? Detr är små runda fläckar som verkar sitta fast rätt bra.. antar att det är "prositfläckar" =)
/Nicklas
God bättring!
Segeson
Aktiv medlem
Det finns någon slags våtservett till LCD skärmar, men jag tror det är att lägga pengar på fel grej.
Prova med fuktad (inte blöt) tygtrasa (absolut inte papper, det blir repor. Papper består ju av sammapressade träfibrer) och se om det går bort, eftertorka med en gång med en torr tygtrasa eller ännu bättre en microtrasa.
Går inte fläckarna bort ändå, fukta en trasa med lite fönsterputs och gör som ovan.
PS. Testa på en begränsad yta först så att inte hela skärmen blir förstörd. DS
PSS. Jag kör med den sista metoden och resultatet blir "som ny". DSS.
PSSS. Når man inte in riktigt i hörnen fungerar det utmärkt med en tops. DSSS.
Prova med fuktad (inte blöt) tygtrasa (absolut inte papper, det blir repor. Papper består ju av sammapressade träfibrer) och se om det går bort, eftertorka med en gång med en torr tygtrasa eller ännu bättre en microtrasa.
Går inte fläckarna bort ändå, fukta en trasa med lite fönsterputs och gör som ovan.
PS. Testa på en begränsad yta först så att inte hela skärmen blir förstörd. DS
PSS. Jag kör med den sista metoden och resultatet blir "som ny". DSS.
PSSS. Når man inte in riktigt i hörnen fungerar det utmärkt med en tops. DSSS.