|
|
#1 |
|
|
Möte 26/10
Oktober - Möte hemma hos Roine
Saxat från Roines inlägg i org. tråden. På vår förra träff hemma hos Olle beslutade vi att nästa träff skulle ske den 26 oktober. Jag lovade att det gick bra att träffas hemma hos mej, så jag föreslår att vi följer vårt beslut och träffas hemma hos mej på torsdag den 26/10 kl 19:00. Adressen är Melongatan 7. Karta och vägbeskrivning hittar ni bäst på eniro.se. Vi har en liten hund (Norfolk Terrier) som gärna vill hälsa på alla som hälsar på i hans hus. Hoppas att det är OK. Jag skall försöka låna en lcd projektor från jobbet. Jag har även dia projektor om det behövs. Jag bjuder på fika, men det skulle vara bra om ni som tänker komma anger det här i forumet så jag vet hur mycket fikabröd jag behöver skaffa. För att det skall underlätta att hitta ser vårt hus ut så här: Roine Senast redigerad av enanse den 2006-10-28 klockan 20:51. |
|
|
#2 |
|
|
Tyvärr var det inga visningar idag, så jag får spara bensinen till nästa gång, eller tills jag verkligen flyttat...
Ha det så trevligt så länge! |
|
|
#3 |
|
|
Tack för i kväll, Roine!
Här kommer mötets "protokoll" : Forumet lägger vi upp på följande sätt: 1 diskussionstråd / möte, dvs tid och plats, samt anmälningar och protokollet. 1 -"- / planerade utflykter. 1 -"- för spontana utflykter. 1 -"- för teman. Kriterier för bildpoolen: utflykter, nya bilder och bilder man vill ha hjälp med. Tema, för oss som tycker det är kul, till nästa gång: Triangel och kontraster. Kommande teman: rörelse, vintertid, stämning. Kommande utflykter: Gysinge, söndag 29/10 Fullerö, söndag 5/11 Kapplasse, senare i höst Gysinge, även i vinter. Nästa möte: 11/1-07 19.00 hos Dick. |
|
|
#4 |
|
|
Jag är ledsen men jag kan nog inte ha mötet den 11/1-07 hos mig. Jag får ett nytt schema på jobbet från nyår och det är mycket troligt att det blir tisdag och torsdag. Jag jobbar även på kvällen dessa dagar. Så det är bättre att jag tar en annan gång.
Fotohälsn. Dick |
|
|
#5 |
|
|
Jag kan ta över stafettpinnen från Dick. Jag bor på Kungsängsgatan 57 J, sju trappor. Dörrtelefon. Lägenheten ligger i det nya kvarteret som brukar kallas Industristaden.
Jag ser till att det finns lättare förtäring, dryck och fika. En bildintresserad hund finns inte i hushållet. Dock finns två katter av vänlig natur. Det finns dator och en väggmonterad plattbilds-TV som vi kan använda för bildvisning. Att nyttja USB-sticka för att ta med bilder blir alltså bra. Verkar detta OK? /Mats |
|
|
#6 |
|
|
Vem vet, kanske är jag uppsalabo i januari. Skulle vara trevligt att träffa er hur som helst. Hur gör ni på mötena? Tar ni med bilder från sånt som alla varit med på, eller lite vilka bilder som helst, som ni vill prata kring? Format? Antal? Ska vi alltså ta bilder av trianglar och kontraster tills dess, eller ta med såna? Ledsen för alla frågor...
|
|
|
#7 |
|
|
Det låter jättebra för min del, Mats!
Två bildintresserade katter går absolut hem hos mig! Risken finns att jag plockar med dom hem, eftersom jag saknar min alldeles nyligen avlivade Morris väldigt mycket.... Anna, jag är ju själv rätt ny i Uppsala Naturfoto - men som jag har sett det verkar många ta med vilka bilder de vill - oavsett om de är fotade under gemensamma utflykter, efter teman eller vid privata utflykter. Jag tror att just den biten kommer att diskuteras under kommande möte. Anna, Tobias och jag spånade lite på det under vår senaste utflykt i Råby Park. Så ta du med dig några representativa bilder för dig, och använd som en liten presentation av dig och den typ av bilder du gillar att fota. |
|
|
#8 |
|
|
Tack för infon! Jag hoppas kunna komma på mötet (bara det inte är mitt i flytten ska det väl gå bra!)
|
|
|
#9 |
|
|
Nu låser jag den här tråden. Mats, jag överlåter till dig att starta en ny tråd om nästa möte. :)
|
![]() |
| Bokmärken |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
| Ämnesverktyg | |
| Betygsätt det här ämnet | |
|
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:10.
Sök i forum
Forumkategorier
- Fototeknik
- Intresse / Inriktning
- Bilden i fokus
- Efter exponeringen
- Handla
- Utrustningsfrågor
- Foto som jobb (eller vägen dit)
- Fotosidan.se
- Annat
- Grupper och Klubbar