Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Vilken A3 skrivare skall man välja IX4000 eller Pro9000

Produkter
(logga in för att koppla)

Maverick28

Avslutat medlemskap
Har blivit sugen på att skaffa en A3 skrivare
Är extremt skitnöjd med den pixma 4000 som jag har idag men inland (ofta) känns det som att 20x30 är i minsta laget för utskrifter

Därför blir man sugen på större...
Har kikat på oavnstående printrar.
HAr ni några tips??

Eller finnsd et något annat som kan passa bättre och framförallt har kassett (separat fack fför papper som ligger plant) som jag saknar på båda.

Jag har själv länge funderat på A3 skrivare och vacklat mellan Canon, Epson och andra alternativ. Har själv en Canon i965 (A4-skrivare) som jag är mycket nöjd med så Canon var länge förstahandsalternativet.

Nu har det tillslut blivit affär och det blev en HP Photosmart Pro B9180. Några fördelar som till slut fällde avgörandet:

- Använder pigmenterat bläck med 200 års hållbarhet (under rätt förutsättningar).
- Har 8 färger varav tre är svart, mattsvart och grått. Är alltså bättre på svartvita utskrifter än skrivare med 8 färger men med blått och rött som "extrafärget"
- HP sammarbetar med Hahnemühle och har flera avancerade papperssorter som säljs under HP/Hahnemühle namn och det finns utskriftsprofiler för dessa med vid leverans.
- Har försökt räkna på kostnaden för utskrifter utifrån de uppgifter som HP själva ger och det blir rimliga kostnader.
- Har rak pappersbana som alternativ om du vill skriva ut på tjockare / styvare material.

Kan väl bara tillägga att jag är mycket nöjd så här långt.

//Thomas

Jag har själv valt att köpa HP Photosmart Pro B9180, argumenten är dom samma som Thomas tog upp.

/kent.

ANNONS
Götaplatsens Foto