Jerkan
Aktiv medlem
Har funderingar på att komplettera min 135/2l med en annan ljusstark fast optik med kortare brännvidd. Är super nöjd med 135:an...riktigt skarp och med snabb fokus!
Har plöjt igenom de flesta forumen och har ännu inte riktigt kunnat bestämma mig för vad det är jag behöver...smått förrvirrad
Min första tanke var att investera i 85:an fast att den kostar skjortan
. Nu har jag börjat fundera på om inte brännvidden liogger för nära 135:an? Kanske det är bättre att satsa på den nya 50:an? Har en 50/1,4 sen innan som presterar riktigt bra på bl 2 och där över...litar inte riktigt på den vid bl 1,4. Tycker att den är soft och fokusen bommar en del...
Har även sneglat på 35/1,4 men kanske den blir för kort?
Allting beror givetvis på ändamålet. Vill ha en så allsidig lösning som möjligt. Oftast klarar jag mig bra med 24-70 men känner ibland ett behov av att kunna köra utan blixt vid sämre ljusförhållanden.
Därför skulle jag hemskt gärna vilja få ta del av era funderingar kring dessa objektiv. Gärna ni som har erfarenhet av båda(alla 3). Både vad gäller af, skärpa på full glugg mm...
Har plöjt igenom de flesta forumen och har ännu inte riktigt kunnat bestämma mig för vad det är jag behöver...smått förrvirrad
Min första tanke var att investera i 85:an fast att den kostar skjortan
Har även sneglat på 35/1,4 men kanske den blir för kort?
Allting beror givetvis på ändamålet. Vill ha en så allsidig lösning som möjligt. Oftast klarar jag mig bra med 24-70 men känner ibland ett behov av att kunna köra utan blixt vid sämre ljusförhållanden.
Därför skulle jag hemskt gärna vilja få ta del av era funderingar kring dessa objektiv. Gärna ni som har erfarenhet av båda(alla 3). Både vad gäller af, skärpa på full glugg mm...