Gammal 2007-08-10, 07:50   #1

Från Gustavsberg
Jag undrar om det är någon som har bilder från Gustavsberg. Tänker då speciellt på gamla farsta slott och trädgård. Det låg öde och förfallet under hela min uppväxt, det var dit man gick för att det var läskigt. Nu har dom expanderat och renoverat så nu ligger det numera ett ålderdomshem.
Det vore kul att se om någon har varit där och fotat innan?
Besvara med citat   
Gammal 2007-08-10, 08:41   #2

Ja, gamla Farsta slott och den bredvidliggande förfallna handelsträdgården har man en hel del minnen ifrån. Har till och med minnen från att jag och mina föräldrar var där och handlade blommor på den tiden det begav sig. Hua, vilka skrämselhistorier det fanns om det där förfallna slottet.

Tyvärr har jag inte några bilder, men är självklart intresserad av vad som kan komma fram av detta...
Besvara med citat   
Gammal 2007-08-10, 09:14   #3

Ja, många historier finns det, tror också att dom spelade in en film om spöken i slottet.
Jag tror att nästan varenda unge i Gustavsberg besökte slottet för att skrämma upp varandra.
Och palla äpplen i den stora trädgården.
När jag kollade in Det glömda rummet, kom jag direkt att tänka på slottet.
Det skulle vara kul om det kom fram lite kort.
Besvara med citat   
Gammal 2007-09-15, 02:09   #4

Bilder
Hej
Jag snubblade över den här frågan, vet inte hur. Men för ett tag sen hittade jag två bilder på nätet hos nån pensionär som hade en hemsida – en på Farsta Slott och en på Farsta Trädgård strax innan de rev växthuset. Inte mycket till bilder, men ändå. Jag sparade dem för att jag också åkte till trädgården med föräldrarna och köpte blommor när jag var liten, och för att jag bor här i krokarna nu. Har försökt förminska dem för att kunna lägga upp dem i tråden här,men de blir för små, så maila mig istället så skickar jag över dem. Mvh/h
Besvara med citat   
Svara

Bokmärken

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:05.

Aifo AB - Portabla batterier för studioblixtar