Fotosidans Forum
>
Grupper och Klubbar
>
Elaka Fotografers Sällskap (E.F.S)
>
Kamera & bild Grand prix 2008
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Betygsätt ämne |
|
|
#1 |
|
|
Kamera & bild Grand prix 2008
Någon som är sugen på att vara med i ett lag?
Man kan vara mellan 2-4 personer i laget. Är det många som är sugna kan vi ju ha mer än ett lag. |
| Besvara med citat |
|
|
#2 |
|
|
Ja, jag är lite sugen. Men det är alltså ingen anmälningsavgift? Hittade ingen sån i alla fall.
|
| Besvara med citat |
|
|
#3 |
|
|
Jag kollade precis i tidningen och har varje år tänkt att vara med i tävlingen, dock inte fått nån riktigt fart på medverkandet.
Vore hemskt kul om vi kan få till nåt lag som kan vara med. Vi kan ju ta upp det på nästa träff den 14:e Ha det David |
| Besvara med citat |
|
|
#4 |
|
|
Jag är lite halvsugen...??
Skulle behöva en liten spark därbak, plåtande går på sparlåga för tillfället, iofs mycket tack vare årstiden, det är ju nästan mörkt hela ens vakna tid! Hur funkar tävlingen? |
| Besvara med citat |
|
|
#5 |
|
|
Hört talas om blixt ?!?!?
Man plåtar och skickar in bilder ?!?!? Mvh// Din vän Conny [SIZE=1](som gärna bjuder på en spark)[/SIZE] |
| Besvara med citat |
|
|
#6 |
|
|
Man tar sina bästa bilder som man är mest stolt över och så lägger man dem åt sidan.
Ta ett gäng halvsuddiga (gärna både skakningsoskärpa och ofokuserade), taskigt exponerade (gärna både utfrätta område och igensotade på samma bild) på ngt konstigt motiv så är du hemma. :) Kolla på deras hemsida om förra årets bilder finns kvar. Gör de inte det så kan jag se om jag kan hiotta tidningarna från i fjol. Det ÄR väldigt mycket skumma bilder som får poäng, sen är det naturligtvis många väldigt bra bilder oxå. Hur tävlingen fungerar: Man skickar in 5 bilder till tidningen märkta med lagnamn, eget namn och vilken omgång det är. Sen väntar man med spänd förväntan tills nästa nummer kommer. :=) Det är olika domare som bedömmer var omgång och i tidningen så står det lite om vad de olika dimarna gillar för typ av bilder. Inte för att jag tror att det hjälper att välja bilder efter det. |
| Besvara med citat |
|
|
#7 |
|
|
Så det är inget speciellt tema från gång till gång?
|
| Besvara med citat |
|
|
#8 |
|
|
Jag tror jag ska ha stålhätteskorna på mig på nästa träff. Du vet att jag är lång och kanske träffar högt men du har väl gjort ditt som förälder, blir väl farfar nästa för din del. (fan, det lät gammalt)
|
| Besvara med citat |
|
|
#9 |
|
|
Nej.
|
| Besvara med citat |
|
|
#10 |
|
|
Passa dig snorvalp, jag är redan plastfarfar.. ;)
Fast Conny ÄR ju iof jättegammal. :) |
| Besvara med citat |
|
|
#11 |
|
|
...och här försöker man bara vara hjälpsam och få igång ett lag. HUR ska man kunna skapa team-känsla med sådana påhopp.....
// En sårad lokförare :) |
| Besvara med citat |
|
|
#12 |
|
|
Jag är på!
/Martin |
| Besvara med citat |
|
|
#13 |
|
|
Nja....en sanning med modifikation, det där.
Jag var med förra året och i varje delomgång så är det den gästdomarens personliga inriktning som lägger grunden för vilka bilder som "vinner". @ Js1 Det behöver inte vara bilder som är tagna just för den omgången utan kan vara ett par år gamla, det väljer man själv. Ingen anmälningsavgift, bara bränna på med bilder och ha kul. Ofta går man ut hårt i början...och sen avtar det.... Men visst...jag kan oxo tänka mig att hoppa med i ett lag. |
| Besvara med citat |
|
|
#14 |
|
|
Jag är också på, om man inte drar hem nån vinst av något slag så kommer man ju alltid ha kul och få fota mycket...
Hur lägger man upp det rent praktiskt om man har ett lag? |
| Besvara med citat |
|
|
#15 |
|
|
En lagkapten som anmäler laget, sköter ev registreringar av nykomlingar i laget och ser till så att medlemmarnas bilder skickas in till tävling i rätt storlek och upplösning.
|
| Besvara med citat |
![]() |
| Bokmärken |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
| Ämnesverktyg | |
| Betygsätt det här ämnet | |
|
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:27.
Sök i forum
Forumkategorier
- Fototeknik
- Intresse / Inriktning
- Bilden i fokus
- Efter exponeringen
- Handla
- Utrustningsfrågor
- Foto som jobb (eller vägen dit)
- Fotosidan.se
- Annat
- Grupper och Klubbar