Annons

Blixtfoten sönder på min Canon 580 EX

Produkter
(logga in för att koppla)

SWEGibbon

Aktiv medlem
Hej, Min blixt fot har gått sönder på min Canon 580ex. Ganska lätt att byta själv. Fyra skruvar utanpå, fyra inuti. Jag kontaktade en Canon reperatör i Malmö och frågade om de hade en som jag kunde köpa men de ville inte sälja den utan jag skulle komma dit och få den lagad, pris: 850kr. Jag har läst på FS om någon som beställde en för 150 spänn någonstans, vet någon vart man kan köpa en ny/hel blixtfot? Tacksam för svar!
 

Allemyr

Aktiv medlem
MK electronics som nämns brukar ha 580EX fötter på lager, kostar 25 kr å är busenkelt att byta själv. Dock kan två skruvar sitta ngt hårt men större problem än så är det knappast, själv varit med om samma sak.

Hade ett ärende på Scandinavianphoto i samma veva å där sa dom att det skulle gå å laga, eller a, iallafall att det inte skulle kosta mer än en ny blixt, as garv:)
 

SWEGibbon

Aktiv medlem
Allemyr skrev:
MK electronics som nämns brukar ha 580EX fötter på lager, kostar 25 kr å är busenkelt att byta själv. Dock kan två skruvar sitta ngt hårt men större problem än så är det knappast, själv varit med om samma sak.

Hade ett ärende på Scandinavianphoto i samma veva å där sa dom att det skulle gå å laga, eller a, iallafall att det inte skulle kosta mer än en ny blixt, as garv:)
Länken ovan till MK electronics fungerade inte, är det i sverige eller? har någon telenummer eller adress till dem? 25 spänn är snorbilligt, då tror jag man köper några extra ifall att! lol
 

SWEGibbon

Aktiv medlem
Hittade dem på nätet nu:
MK Electronics Scandinavia AB


Box 194
SE-431 23 Mölndal
Besöksadress: Kongegårdsgatan 3
Telefon: +46 (0)31-3342500
Fax: +46 (0)31-3342590
De skulle byta namn och får ny hemsida om några veckor. Ska prova att ringa dem på måndag, tack ska ni ha för tipset! Hör av mig hur det går! / Roger
 

Perkka

Medlem
Hur har det gått?
jag tappade min 5dmk2 i backen idag och blixtfoten gick av (kameran överlevde som tur var med ett mindre skrubbsår).

får väl försöka höra av mig till convena imorgon.

(edit: ajdå såg fel på datumet och trodde att det var en två veckor gammal tråd, inte ett år)
 

Perkka

Medlem
Priset hade ökat sedan dess så 30kr nu. men det är ju knappt någonting så jag passade på att köpa 3st :)

nu funkar blixten som den ska och enda som jag grämer mig över är skrapsåret kameran fick :/
 
ANNONS