dojz
Medlem
jag har nyligen köpt en blixt till min eos 40d. Av ekonomiska snålhetsskäl blev det en Nissin di622 vilket verkade vara en mycket bra blixt för pengarna men för att fatta mig kort så verkar det inte gå att använda den på annat sätt än att ställa in allting manuellt. Menyer för att ställa in blixten funkar inte och (e)TTL-läget fungerar inte alls.
Är det så enkel att det är något problem med blixtskon på 40d så att en del blixtar inte fungerar pga detta? jag har sett något om det någonstans men inget som backar upp det med några fakta.
Jag funderar på att byta upp mig till en 430ex om jag hittar en bra begagnad sådan men jag är ändå tacksam för om någon kan komma med lite info om mitt problem.
Är det så enkel att det är något problem med blixtskon på 40d så att en del blixtar inte fungerar pga detta? jag har sett något om det någonstans men inget som backar upp det med några fakta.
Jag funderar på att byta upp mig till en 430ex om jag hittar en bra begagnad sådan men jag är ändå tacksam för om någon kan komma med lite info om mitt problem.