Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Cokin Pol-Cir vs övriga pol-cir

Produkter
(logga in för att koppla)

enfotograf.se

Aktiv medlem
Hej,

Jag har sökt men inte lyckas få något bra svar på hur filtret "Cokin Filter P164 Polarisation Cirkulärt" är jämfört med övriga POL-CIR, tex HOYAs.

När man kollar på bilden för Cokin Filter P164 Polarisation Cirkulärt så ser den rund ut, men övriga COkin filter är fyrkantiga.

Har du någon erf från detta filter ?

Mvh
Anders

enfotograf.se skrev:
När man kollar på bilden för Cokin Filter P164 Polarisation Cirkulärt så ser den rund ut, men övriga COkin filter är fyrkantiga.

Filtret är runt för att det skall gå att rotera i filterhållaren. Beroende på hur filtret är vridet släpps polariserat ljus av olika riktningar igenom. Man ställer helt enkelt in filtrets effekt genom att snurra på det.

Cirk Pol är det enda filter i Cokin-serien som jag undviker. Jag använder B&W i stället. Jag inbillar mig att Cokin Cirk Pol är aningen sämre.

Nej - vanligt filter avsett för frontgängan på objektivet. Kräver ett filter för varje objektivdiameter, eller några få och stepringar däremellan.

ANNONS
Götaplatsens Foto