|
|
#1 |
|
|
Semestertider!
Skulle vara kul om alla berättade vart ni ska fota/semestra under sommaren, vilket land/plats vad är ett måste om man reser dit o s v (nyfiken som f-n) he he Om ni inte bara ligger på locket och slöar förstås.
|
| Besvara med citat |
|
|
#2 |
|
|
Jaha, så du i lugn och ro kan åka hem i vittja våra kameraskåp!
Jag ska en vända till Blekinge där jag hoppas på många naturbilder med mycket slöjat vatten i bäckar och vattendrag, dansande älvor över kohagar och morogndimmor över spegelblanka sjöar. Sen bär det iväg till Grekland, Skiathos där det kommer att bli mycket gränder, fiskebåtar. Tänkte även försöka ta lite bad och familjebilder a la resekatalogen och inte bara pang på på balkongen eller närmsta tavernan. Själv då? |
| Besvara med citat |
|
|
#3 |
|
|
Vågar inte tänka på vad du har för konstiga tingestar i ditt hemliga skåp, kanske en Nikonkamera eller nåt?? :=)
Grekland låter härligt, själv bär det iväg till Lido Di Jesolo i Italien, det ligger bara en bussbåt från venedig, ska åka ut där när det är folktomt tidiga mornar tänkte jag, med kamera förstås. |
| Besvara med citat |
|
|
#4 |
|
|
Jäkla drag där blev i denna tråden, folk är lite skygga verkar det som.
|
| Besvara med citat |
|
|
#5 |
|
|
Kanske bara du och jag som har semester?
|
| Besvara med citat |
|
|
#6 |
|
|
Har semester nu och varit på Kreativ Natur fotokurs med Terje Hellesö som kursledare, samt fotat lite motorcyklar upp i Linköping på tävlingar där uppe.
Blir säkerligen någon fotoresa till Hovshallar för lite kvälls/nattfoto bara det blir bra fotoväder. Ni kommer kanske att få se lite resultat vid nästa träff. Sven-Åke |
| Besvara med citat |
|
|
#7 |
|
|
Nu blev jag lite impad (och avis)! Är det kursen i Grövelsjön du varit på?
PS. Livsfarligt att avslöja såna hemlisar, du fattar att skruvar upp förväntningarna på dina bilder nu, hihi! |
| Besvara med citat |
|
|
#8 |
|
|
Nej, inte Grövelsjön utan Mullsjö Folkhögskola, det är verkligen en kurs som jag kan rekomenderar för alla som fotograferar. Tycker själv att jag ser lite annorlunda nu på mitt bildseende hoppas bara att jag kan leva upp till det också. Dommen kommer väl på nästa träff, om jag vågar komma och visa bilder. Det blev dyrt också, flera nya filter som måste inköpas samt vinkelsökare. Väntar nu bara på mitt nya telezoomobjektiv. Det var ett hårt tempo från måndag middag till lördagmiddag, med både tidiga morgonar och sena nätter. Men det var ingen som sommnade på något pass, varken på teoripass eller fotopass. Det får bli Grövlesjön någon gång också. Sven-Åke P.s. några mc-bilder på denna sajt som jag tog uppe i Linköping.D.s. http://www.nordicbott.net/ |
| Besvara med citat |
|
|
#9 |
|
|
Tyvärr sex veckor till semester... :-(
Än så länge endast flyg bokat till Mallorca. Tanken är att vi skall hyra bil så vi kan flytta lite på oss. Så jag tar gärna emot tips på guldkorn man inte får missa och givetvis saker man helst bör missa. Vi var en "sväng" i Rom över midsommar. Hela den staden är som gjord för foto. Försökte dock att inte uppleva hela staden genom kameran så faktiskt inte så jätte mkt foto. |
| Besvara med citat |
|
|
#10 |
|
|
Vi var på Skiathos förra året. En väldigt trevlig grekisk ö med många trevliga stränder men kanske inte så jätte många "måste" sevärdheter. Vi bodde inne i Skiathos stad och där var utbudet av restauranger väldigt bra.
Vi hyrde 4-hjuling ett par dagar. Perfekt för att utforska de slingarnade grusvägarna längs kusten. Kan verkligen rekommenderas... :-) En del tips fick vi från denna bloggen: http://skiathosbloggen.webblogg.se/. Den är dock inte aktiv längre men kanske man kan ha nytta av den ändå. Vill du ha mer direkta tips på typ restauranger eller annat så säg bara till... |
| Besvara med citat |
|
|
#11 |
|
|
Jag vet, vi var där för 2 år sen och blev förtjusta.
|
| Besvara med citat |
|
|
#12 |
|
|
Tillbaka i grottekvarnen...
Men har dock hunnit med två veckor på Island. Jag å tjejen i en mycket liten bil på en mycket lång väg...
Det blev både lavalandskap, sälar, valar, örn, hästridning och lite grottkrypning. Kanske kan bli några bilder till nästa träff. Fridens semesterliljor på er andra lyckliga! /M |
| Besvara med citat |
|
|
#13 |
|
|
...och min semester är snaaaaart slut, en dag till bara :(
Men så här har jag tillbringat det mesta av min semester uppe i Småland. Pärlan där vi varit är Linnerydscamping, en liten camping (38 platser!!) som ligger på en "udde" ut i Linnerydssjön. Se mer på "Info" om denna oas, där riktiga karlar vilar upp sej.... // Conny PS och där finns hur mycket som helst att plåta i omgivningen, hela Glasriket, hur mycket natur som helst, om man bara orkar ta sej upp från vilstolen :) |
| Besvara med citat |
|
|
#14 |
|
|
Gött o veta att Conny ska börja jobba igen. Själv har jag 3 veckor kvar. ;-)
Däremot har jag blivit Wacom ritplatteägare! |
| Besvara med citat |
![]() |
| Bokmärken |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
| Ämnesverktyg | |
| Betygsätt det här ämnet | |
|
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:18.
Sök i forum
Forumkategorier
- Fototeknik
- Intresse / Inriktning
- Bilden i fokus
- Efter exponeringen
- Handla
- Utrustningsfrågor
- Foto som jobb (eller vägen dit)
- Fotosidan.se
- Annat
- Grupper och Klubbar