Annons

Skapa webbsidor i Mac

Produkter
(logga in för att koppla)

Gomer

Aktiv medlem
Hej
Någon som har koll på ett vettigt gratisprogram för att enkelt skapa och ändra webbsidor i Mac OS 10.5
G
 

ErlandH

Aktiv medlem
Det finns redan ett sådant i din Mac, nämligen Iweb. Prova det. Funkar väldigt bra ihop med Iphoto, t ex.
 

Gomer

Aktiv medlem
Det var det jag hade för mig men kom inte på vad det hette. Tack för snabb hjälp!
G
 

Gomer

Aktiv medlem
Hmmm, efter att jag kollat på Iweb inser jag att det inte riktigt var det jag sökte.
Verkar inte gå att redigera en gammal webbplats utan allt måste byggas med det befintliga gränssnittet, rätt eller fel?
Några andra tipps på program?
 

ErlandH

Aktiv medlem
Gomer skrev:
Verkar inte gå att redigera en gammal webbplats utan allt måste byggas med det befintliga gränssnittet, rätt eller fel?
Om du bara ska fixa lite i befintliga webbsidor kanske det räcker med Cyberduck (ftp-program) och Smultron (html-redigerare)?
 

Gomer

Aktiv medlem
Tack för snabba svar
Skall kolla dom här programmen i veckan.
Kör redan cyberduck för uppladdningar men skall bygga om rätt mycket så det behövs en riktig programvara.
Tack allihop för hjälpen!
 

JOLidman

Aktiv medlem
NVU - Finally! A complete Web Authoring System for Linux Desktop, Microsoft Windows and Macintosh users to rival programs like FrontPage and Dreamweaver. Nvu (pronounced N-view, for a "new view") makes managing a web site a snap. Now anyone can create web pages and manage a website with no technical expertise or knowledge of HTML.

www.nvu.com/
 
ANNONS