Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Nikon 24-85/3.5-4.5 AF-S

Produkter
(logga in för att koppla)
Bra fråga! Jag går nämligen och funderar på om jag ska köpa detta objektiv eller det nya 24-120 AF-S VR som kommer i maj...

Mycket trevligt objektiv, men dock lite plastig. I mitt tycke den bästa av Nikons budget normal-zoomar. Objektivet är som skarpast bländare 5.6 - 11. En viss distortion, främst i 24mm läget märks.

-- Nicke

Har tyvärr inte testat någon av Nikons VR gluggar, dessutom finns väl inte 24-120/3.5-5.6 VR att köppa ännu?

Den gamla 24-120, är bra i området 24-85 och svagare i de längre bränvidderana.

-- Nicke

Det stämmer, den levereras nu i maj tror jag. Om den inte blir försenad, men den ligger faktiskt uppe hos scandinavian photo, så den går att beställa.

Men det lutar nog åt en 24-84 AF-S ändå...verkar lite mer beprövad, och dessutom billigare :)

/Danne

micke.svensson skrev:
Hej,

Är det någon av Nikon användarna som har provat detta objektiv? synpunkter?

/Micke

Jag måste säga att jag är mycket nöjd med denna glugg. Om jag bara tar med mig en glugg ut så är valet enkelt. Det blir den som får följa med. Och jag blir emellanåt fortfarande förvånad över hur skarpa bilder den levererar ända upp till bländare 22.

Om det kan vara till någon hjälp så kan du följa denna länk för att se mina bilder här på Fotosidan som är tagna med den gluggen.

ANNONS
Götaplatsens Foto