Annons

Feisolstativ från Tyskland. lägsta priset!

Produkter
(logga in för att koppla)

Matkamies

Aktiv medlem
Har varit på jakt efter stativ ett tag, fastnade till slut för "Feisol Tornament Class CT-3442" från Taiwan.

Jag började jämföra priser från olika sajter.

www.feisoluk.com
www.feisol.com
www.feisol.de

Och kom fram till att priserna från Tyskland höll lägst pris efter att jämfört med olika momser, tullar och frakter.

CT-3442 245 Euro
Feisol Spikes 3-pack 9,9 Euro
Frakt 17,9 Euro
Summa: 272.8 Euro

Gick till "kassan" för att slutföra betalningen, och då dras plötsligt momsen(19%) bort så att priset blev 232.10 Euro.

Jaha tänkte jag, men det läggs väl tillbaka i sista steget.
Men det gjorde det inte fastän jag slutförde beställningen.

Nu hade dom inte alternativen med Kort eller Paypal utan enda sättet var att göra en banköverföring.

Överföringskostnad: 10 kronor med Handelsbanken Internetbank, 50 kronor på bankkontor eller 450 kronor med Expressöverföring(en dag snabbare).
Jag förde över pengarna en Onsdag 14:40 och på Fredag skickades stativet från Tyskland, för att slutligen kunna hämtas ut på mitt postkontor(Kiruna) fredagen därefter.

Slutsumman blev 2202 kronor(+överföringskostnad) med en Eurokurs på 9,49 kronor.

Rätt så bra pris tycker jag om man jämför med den näst billigaste www.feisol.com då summan blir:

Stativ 309 $
Spikar 12 $
Frakt 33 $
Summa 354 $

+ moms och tull (29%) blir det 457 dollar. Räknar man om det med dagens dollarkurs på 6.76 blir det 3089 kronor



/Matkamies
 
Senast ändrad:
ANNONS