Annons

fråga om compact flash minne

Produkter
(logga in för att koppla)

Sporki

Ny medlem
Jag har precis fått en Canon Power Shot A70 digitalkamera. Jag skulle vilja köpa mera minne till den.

Jag undrar om någon vet var man kan köpa billigt 128MB kort och om det är någon skillnad på olika märken kodak, sandisk o.s.v.

Tacksam för era svar

Jag måste bara tipsa om en av killarna som jobbar på digitalnytt! Han har ute annonser på blocket och säljer både 128 mb och 256 mb Lexar-minnen... De är utomordentligt snabba och bra. Tro det eller ej, men han säljer 256 mb för 600:- och 128 mb för 300:-...

Killen bjuder på frakten vid förskottsbetalning, och jag har själv handlat av honom. Beställde minne på måndagen och fick det på onsdagen...

Han säljer mao minnena på sidan om... Leta på blocket så hittar du nog killen! Han är fullt pålitlig...

Hmm, kommer inte ihåg om jag fick något kvitto på grejjerna tyvärr... Ska rota lite bland papprena och återkommer om jag hittar något...

var det nåt speciellt du tänkte med kvitto?

Jag vill inte anklaga någon för något, men det var lite väl billigt.

Fan, med sådana priser så ska jag nog köpa från honom istället för Lexar och sälja i butiken.

JAg såg annonserna och det var ju inte budgetkorten precis...

ahhh, möjligt att de inte är så snabba... Jag hade bara erfarenhet av Sandisk tidigare, och det ligger sist på listan ;-)

Då är det ju ett kliv uppåt.

Det skiljer desuto mmellan kameror, ex är Microdriven betydligt snabbare i en D60 än en Minolta Dimage 7.

Tobias: fråga honom så får du ett ärligt svar...

Jag var lite orolig då jag skulle beställa, och ringde och frågade grabbarna på digitalnytt om det stämde att han jobbade där... Hade några fler frågor och fick svar på dem... Tror inte han e så dum att han annonserar ut stöldgods och hänvisar med mailadress till ett företag...

chisel skrev:
Tobias: fråga honom så får du ett ärligt svar...

Jag var lite orolig då jag skulle beställa, och ringde och frågade grabbarna på digitalnytt om det stämde att han jobbade där... Hade några fler frågor och fick svar på dem... Tror inte han e så dum att han annonserar ut stöldgods och hänvisar med mailadress till ett företag...

Nej det har jag väldigt svårt att tänka mig. Ska maila honom och kolla var han får sina minnen ifrån. Känns som sagt som att vi betalar lite överpriser på jobbet.

Digitalnytt kan ni handla från direkt på webben.
Dessa killar är 100% seriösa.
Har handlat både minnen och Mp3-spelare därifrån
2-3 dagars lev.tid och aldrig några bekymmer.

Bifogar länk till deras onlinebutik.
http://www.digitalnytt.com/

Som jag upplever det ja. Men tänk gärna på att jag för det mesta är högst ovetenskaplig och går mycket på känlsa.
Testade dock Sandisk Ultra i min 10D och sedan Lexar 12x och upplevde det som snabbare.

ANNONS
Götaplatsens Foto