Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

"Glapp" i minneskortsluckan 5d Mark II ?

Produkter
(logga in för att koppla)

kl_elva

Medlem
Är det bara jag som upplever ett mindre "glapp" i minneskortsluckans nedre del? Det knarrar, gnisslar när man håller i kameran/trycker på den? Fruktansvärt irriterande och kan inte sluta tänka på det när jag använder den!

Var inne på Intervision i Malmö och hörde och vi prövade på en annan 5d mark II som dom hade inne och det va samma sak... någon annan som märkt av detta?
 

Bilagor

matlep

Aktiv medlem
Samma på min, men jag stör mig inte på det. Jag upplever att det var ungefär samma på den gamla 5D.

/M
 

mackepacke_2

Aktiv medlem
Jajjemen!

Samma här!! Kameran knirkar och knorkar bara man nuddar den. Ljudet kommer från fliken där dörren träffar huset. Om man skuter luckan lite framåt så försvinner ljudet när man trycker på dörren. Min dörr sviktar också. Min gamla 5d däremot är helt tyst och sviktar inte.
Håller med, mycket irriterande!

Markus
 

Linmajon

Aktiv medlem
Min är helt tyst. Jag verkar för övrigt fått ett helt felfritt exemplar. Tom. AF fokuserar perfekt med alla mina objektiv.
 

kl_elva

Medlem
Så vad gör man? Nån som har samma problem men har fixat det på nåt sätt?

25.000kr för ett hus som knirkar och knorkar... i r r i t e r a n d e!
 

kl_elva

Medlem
det är inte bara ljudet utan man känner det medans man fotar också, inte fler som märker av det?

ska man bara ta att det är så eller?
 

benjamineidem

Avslutat medlemskap
Lämnade in min

Jag lämnade in min till canon i Mölndal. Dom fixade knarrandet, men efter några dagar började det låta LITE igen, men inte lika mycket.

jag har försökt få fram knarrandet och få luckan att röra sig i nedre delen med en gammal 20D, 30D och en ny 50D och ingen av dessa luckor beter sig som min 5D mk2 lucka.

Riktigt irriterande, speciellt när kameraserien under verkar bättre.
 

kl_elva

Medlem
Jag lämnade in min till canon i Mölndal. Dom fixade knarrandet, men efter några dagar började det låta LITE igen, men inte lika mycket.

jag har försökt få fram knarrandet och få luckan att röra sig i nedre delen med en gammal 20D, 30D och en ny 50D och ingen av dessa luckor beter sig som min 5D mk2 lucka.

Riktigt irriterande, speciellt när kameraserien under verkar bättre.

hur mycket fick du betala för att dom skulle fixa det? fortarande ett störmoment eller det blev avsevärt bättre?

som sagt när jag var inom på intervision i malmö sa han att det inte var något han kunde göra eftersom en annan 5d2 också "knarrade" som dom hade inne.. låter märkligt tycker jag, bara för att en annan låter ska väl inte min också göra det?
 

benjamineidem

Avslutat medlemskap
hur mycket fick du betala för att dom skulle fixa det? fortarande ett störmoment eller det blev avsevärt bättre?

som sagt när jag var inom på intervision i malmö sa han att det inte var något han kunde göra eftersom en annan 5d2 också "knarrade" som dom hade inne.. låter märkligt tycker jag, bara för att en annan låter ska väl inte min också göra det?
Jag fick inte betala något, garanti täcker ju sånt. Än så länge avsevärt mycket bättre, det är inte störande som det var förut, men det kanske blir värre igen med tiden skulle jag tro. Men som sagt så är det ju gratis, så lika bra att låta canon fixa det tycker jag.
 

dudek53

Aktiv medlem
hur mycket fick du betala för att dom skulle fixa det? fortarande ett störmoment eller det blev avsevärt bättre?

som sagt när jag var inom på intervision i malmö sa han att det inte var något han kunde göra eftersom en annan 5d2 också "knarrade" som dom hade inne.. låter märkligt tycker jag, bara för att en annan låter ska väl inte min också göra det?
Min knarrar även den. Den och batteriluckan känns väldigt svaga. Min teori är att canon vill sälja batterigrepp för att få bort knarret.
 

benjamineidem

Avslutat medlemskap
Exakt var är detta och när har de öppet? Och är det bara att åka dit så fixar de det medan man väntar, eller fick du lämna in den ett par dagar? har samma "problem", vore skönt slippa det. :)
Jag fick lämna in den. Jag hade inte kvitto med mig (hade inte tillgång till det för tillfället), och vad jag förstod så börja dom inte fixa något för än jag mailade in bild på kvittot. Sen tog det väl 2-3 dagar om jag minns rätt. Men då justerade dom även autofukus på 2 objektiv och kameran, så bara luckan går väl antagligen snabbare. Men som sagt så är jag osäker på att det håller i längden.

Jag tror dom har öppet till kl 4 alla vardagar, vet inte när dom öppnar, helger helt stängt tror jag.

Canon RCC

Telefon: 031-7203480
Adress:
Krokslätts Fabriker 16
431 37 MÖLNDAL

Hemsida
www.canon.se
 
Senast ändrad:

dajli

Aktiv medlem
Jag fick lämna in den. Jag hade inte kvitto med mig (hade inte tillgång till det för tillfället), och vad jag förstod så börja dom inte fixa något för än jag mailade in bild på kvittot. Sen tog det väl 2-3 dagar om jag minns rätt. Men då justerade dom även autofukus på 2 objektiv och kameran, så bara luckan går väl antagligen snabbare. Men som sagt så är jag osäker på att det håller i längden.

Jag tror dom har öppet till kl 4 alla vardagar, vet inte när dom öppnar, helger helt stängt tror jag.

Canon RCC

Telefon: 031-7203480
Adress:
Krokslätts Fabriker 16
431 37 MÖLNDAL

Hemsida
www.canon.se
Tack! letade på hemsidan, men förstod inte riktigt var man lämnade in saker. Var justeringen av AF på kameran och de två objektiven också gratis?
 
ANNONS