Annons

Nokia Lumia 1020

Produkter
(logga in för att koppla)

genkakuzai

Aktiv medlem
Synd att det är en Nokia bara, och således saknar allt vad snygg design heter :/ Väntar fortfarande med iver på att en tillverkare som gör snygga mobiler ska slänga in en vettig sensor och optik.
 

Falumas

Aktiv medlem
Tänker på N9? Kan bara hålla med.
N9 var första mobilen dom fick till riktigt snygg. Sedan har dom hållit fast vid den designen och som tur är har dom fått ett betydligt bättre OS nu också.

Nu var det dock mest kameran jag ville diskutera i denna tråden. Den skall visst vara bägge pureview-teknikerna i ett dvs 41MP-sensorn som nästan är lika stor som Nikons 1-system från 808 och kamerastabilisatorn från 920.

/Karl
 

nonno

Aktiv medlem
Jag har en gammal N8 (den tycker jag också är snygg med sitt orange aluminiumskal) som vägrar gå sönder och egentligen är helt ok, men jag är ju så sugen på en ny mobil.
Jag har avvaktat Lumia 925, men nu är det 1020 som väcker mer intresse. Jag har sneglat lite på Samsungs senaste och HTC One, för det vore kul att privat ha något annat än Nokia, men som vanligt verkar det vara Nokia som bäst täcker in mina behov igen. :)

Bilder tagna med N8 är fortfarande riktigt bra, men med 1020 hoppas jag förstås på en ännu bättre kamera.
Det blir spännande 11/7 när mer info släpps.
/Nonno
 

genkakuzai

Aktiv medlem
Finns det någon tillverkare som gör snyggare mobiler än Nokia just nu?

/Karl
Låt oss vända på frågan, finns det någon tillverkare som INTE gör snyggare mobiler än Nokia, rent allmänt? Jag avskyr verkligen deras designavdelning. Det enda positiva med denna luren är väl att de ÄNTLIGEN gett upp att försöka designa UI själva, för det är de om möjligt ännu sämre på.
 

Falumas

Aktiv medlem
Låt oss vända på frågan, finns det någon tillverkare som INTE gör snyggare mobiler än Nokia, rent allmänt? Jag avskyr verkligen deras designavdelning. Det enda positiva med denna luren är väl att de ÄNTLIGEN gett upp att försöka designa UI själva, för det är de om möjligt ännu sämre på.
Apple, Samsung, HTC, Sony, BlackBerry är väl några stolpskott om man jämför med Nokias kryssträff gällande design. Har faktiskt inte träffat på någon som sagt något negativt om Nokias senaste design förrän nu.

/Karl
 

Falumas

Aktiv medlem
Jag har en gammal N8 (den tycker jag också är snygg med sitt orange aluminiumskal) som vägrar gå sönder och egentligen är helt ok, men jag är ju så sugen på en ny mobil.
Jag har avvaktat Lumia 925, men nu är det 1020 som väcker mer intresse. Jag har sneglat lite på Samsungs senaste och HTC One, för det vore kul att privat ha något annat än Nokia, men som vanligt verkar det vara Nokia som bäst täcker in mina behov igen. :)

Bilder tagna med N8 är fortfarande riktigt bra, men med 1020 hoppas jag förstås på en ännu bättre kamera.
Det blir spännande 11/7 när mer info släpps.
/Nonno
Jag köpte min livs första Nokia i december en Lumia 920 som jag är väldigt nöjd med. En sådan med denna kamera kommer bli den ultimata mobilen för mig.

/Karl
 

genkakuzai

Aktiv medlem
Apple, Samsung, HTC, Sony, BlackBerry är väl några stolpskott om man jämför med Nokias kryssträff gällande design. Har faktiskt inte träffat på någon som sagt något negativt om Nokias senaste design förrän nu.

/Karl
Anser att samtliga märken du nämner där, möjligen med undantag för BlackBerry, gör telefoner som spöar skiten ur Nokia designmässigt. Intressant, jag har inte stött på någon som direkt uppskattat deras design förr heller :)
 

nonno

Aktiv medlem
Jag köpte min livs första Nokia i december en Lumia 920 som jag är väldigt nöjd med. En sådan med denna kamera kommer bli den ultimata mobilen för mig.

/Karl
Jag har 6 gamla mobiltelefoner liggande i byrålådan, alla olika modeller av Nokia. Alla har de lång livslängd och fungerar fortfarande. Jag har aldrig bytt en mobiltelefon för att något gått sönder. Jag hade en N95 före N8 och nu verkar det inte bättre än att det blir antingen en 925 eller 1020, fastän jag tittat mycket seriöst på både Samsungs senaste och nya HTC One. Mitt intryck är att sedan N95:an verkar Nokia mer eller mindre ha satsat extra mycket på att utveckla just kameradelen i flera av sina telefoner, om man jämför med andra samtida telefonmodeller.
Det är med stor förväntan som jag väntar på att få jämföra 925 med 1020. :)
/Nonno
 
Senast ändrad:

printscreen

Ny medlem
Varför envisas Nokia med att ha så små batterier i sina telefoner?
2000mAh på en 4,5" skärm och en kamerasensor som säkerligen drar en hel del ström.
Kommer den att klara en hel dag?
Eller så är det kanske jag som blivit kräsen med min Note 2 och sitt batteri på 3100mAh, får kämpa för att få ner batteriet till 35-40% efter en arbetsdag.
 

Falumas

Aktiv medlem
Varför envisas Nokia med att ha så små batterier i sina telefoner?
2000mAh på en 4,5" skärm och en kamerasensor som säkerligen drar en hel del ström.
Kommer den att klara en hel dag?
Eller så är det kanske jag som blivit kräsen med min Note 2 och sitt batteri på 3100mAh, får kämpa för att få ner batteriet till 35-40% efter en arbetsdag.
Det beror säkert på hur mycket man fotograferar. Min Lumia 920 klarar sig 2 dagar vid normalt bruk. Det sitter en ganska modest processor i dom som drar lite ström, men en Lumia 920 laggar betydligt mindre än en S4 i alla fall.

Skall man fotografera mycket vill man kanske ha kameragreppet på den i alla fall och det har mer batteri i sig.

/Karl
 

nonno

Aktiv medlem
ANNONS