Annons

Utställning, vad ska jag värdera bilderna till?

Produkter
(logga in för att koppla)

Erik Perw

Aktiv medlem
Jag har oförberett fått en förfrågan om att ställa ut bilder en helg i Juni 2014 vilket är fantastiskt roligt och jag har tackat Ja.

Detta är min absolut första utställning och den kommer att annonseras ut i kommunens magasin för vilka kulturella händelser som kommer under 2014 (ges ut gratis i brevlådorna flera ggr per år) samt att det kommer göras en artikel i lokaltidningen (ca 40.000 läsare) om utställningen.

Jag vann en fototävling i Norge under hösten 2013 där min bild kommer att användas som reklam för att locka turister till Norge och bland annat att visas upp på billboard på Times Square i New York under våren 2014.
Det gjordes en del artiklar om detta i Norge och min lokaltidning gjorde en förstesideartikel om mig och vinsten.

Så även om jag är en nybörjare (fotat sedan Januari -13) så är jag inte helt okänd.

Så vad bör jag prissätta mina bilder till?
Funderar på A3-format och vita passepartouter.

Bilden som jag vann fototävlingen med är i annonseringen "dragplåstret" då den nämns som "bilden på Times Square och nu visas den här" typ, vad är en sådan bild värd om den låt säga trycks upp i ca 10 exemplar? Ju exklusivare desto mer värd, antar jag?

Ni får gärna ge synpunkter.

Här kan ni se bilder från mig: http://hermanssonphoto.smugmug.com

Gott nytt fotoår och god fortsättning!

Mvh
Erik Hermansson
 

Kijana

Aktiv medlem
Jättefina landskapsbilder, de är absolut värda en större publik.

Och det verkar på förhand som du har det gott förspänt när det handlar om att få det också. Artikel i lokaltidningen med 40 000 läsare, bara en sån sak. (Som journalist så är jag förstås lite undrande över vem som har lovat redaktionell plats ett halvår i förväg..)