Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fuji 6X8 något att spara på

Produkter
(logga in för att koppla)

jansta

Aktiv medlem
Hej
Ligger på en komplett utrustning Fuji 6X8 med extra allt. Har inte kunnat sälja av den, någonstans finns tanken att .....nån gång starta igen men jag tror att verkligheten blir en annan.

Finns det intresse för en sån kamera i Sverige? Ser att den säljs ganska dyrt på E-bay.

Tacksam för era åsikter.

Jan
 

R00S

Aktiv medlem
Vi är några stycken som fotar gx680 i sverige, vi är två i Kungsholmens kameraklubb. Den är stor, men optiken är ju fantastiskt och vill man ha tilt/shift på allt så är det den som gäller.

Skickat från min telefon, ursäkta t9 och typos
 

Erik Schalin

Aktiv medlem
Verkligheten är jag gärna vill ha en men jag är inte villig att betala ngt.
Pengarna läggs på digital nyanskaffning.
Så ser det nog ut för de flesta.
 

PMD

Aktiv medlem
Hej
Ligger på en komplett utrustning Fuji 6X8 med extra allt. Har inte kunnat sälja av den, någonstans finns tanken att .....nån gång starta igen men jag tror att verkligheten blir en annan.

Finns det intresse för en sån kamera i Sverige?
Bästa sättet att ta reda på det är att annonsera ut den.
 

R00S

Aktiv medlem
Gx680 har haft en stigande priskurva de senaste åren, det är mycket dyrare med tillbehör nu än när jag köpte. Ångrar lite att jag inte köpte 180/3.2 då.

Skickat från min telefon, ursäkta t9 och typos
 

whisky

Avslutat medlemskap
Jag är supernöjd med mitt köp.... bättre än såhär blir det inte.
180/ 3,2 och digitalbakstycke står på inköpslistan nu :)
 

R00S

Aktiv medlem
Jag väntar nog med digitalbakstycke. Än så länge är det förvuxna småbildssensorer. När det kommer fullstora som inte är så känsliga för ljusets infallsvinklar, då kommer jag att vara ruskigt glad att jag köpte grejerna när det var billigt.

Skickat från min telefon, ursäkta t9 och typos
 

trax

Aktiv medlem
Är det den som ser ut som en större SLR 6x8 eller den som ser ut som en förvuxen hasselbladare deluxe 6x8III? 6x8III är det fetaste jag har sett! :) Fuji är ju kända för sin fina optik på mellanformatarna.
Jag fotar nästan bara analogt och det är många som har börjat igen om man kollar på flickr och andra forum.
Det är helt underbar känsla!

Ska till Irland imorrn och ett 6x8 format eller 6x9 hade varit nåt det optimala att ha med sig. 6x7 formatet på min Pentax får duga! Hassy får tyvärr stanna hemma pga 6x6 formatet.
 

R00S

Aktiv medlem
Är det den som ser ut som en större SLR 6x8 eller den som ser ut som en förvuxen hasselbladare deluxe 6x8III? 6x8III är det fetaste jag har sett! :) Fuji är ju kända för sin fina optik på mellanformatarna.
Jag fotar nästan bara analogt och det är många som har börjat igen om man kollar på flickr och andra forum.
Det är helt underbar känsla!

Ska till Irland imorrn och ett 6x8 format eller 6x9 hade varit nåt det optimala att ha med sig. 6x7 formatet på min Pentax får duga! Hassy får tyvärr stanna hemma pga 6x6 formatet.
Vad jag vet så ha inte fuji gjort någon 6x8 som ser ut som en slr. De har gjort gw680 som ser ut som deras rangefinders har gjort sedan 60-talet (och xpro1 fortfarande gör) och de har gjort gx680 som ser ut som en plastig videokamera från 80-talet med en gigantisk bälg frampå.

Fantastiskt förresten att deras rangefinderdesign från x serien får så mycket beröm för sin design. Det kan inte ha kostat många kronor i designkostnad att göra precis lika dant som de gjort i över 50 år :)
 

trax

Aktiv medlem
Vad jag vet så ha inte fuji gjort någon 6x8 som ser ut som en slr. De har gjort gw680 som ser ut som deras rangefinders har gjort sedan 60-talet (och xpro1 fortfarande gör) och de har gjort gx680 som ser ut som en plastig videokamera från 80-talet med en gigantisk bälg frampå.

Fantastiskt förresten att deras rangefinderdesign från x serien får så mycket beröm för sin design. Det kan inte ha kostat många kronor i designkostnad att göra precis lika dant som de gjort i över 50 år :)
Ja såklart, det är ju en rangefinder. Rätt ska va rätt. :)

Men den där videokamera varianten verkar ju grym! Väger? :)
 

R00S

Aktiv medlem
Den plus tre objektiv och fyra bakstycken går in i en national geographics large backpack.

Skickat från min telefon, ursäkta t9 och typos
 
ANNONS