Annons

Går inte att spela upp bildspel från Premiere Pro

Produkter
(logga in för att koppla)

BosseJonsson

Aktiv medlem
Jag har precis börjat med Premiere Pro, efter att ha kollat kurser på moderskeppet, har dock stött på patrull! Jag gör några filmer som ska upp på digitala skärmar, Cframe 15 tum fotoram, som klarar mpg 2. En film har jag lyckats med, den är en blandning av film och bilder. Sparade ner i Mpeg-2 och custominställning. Nu har jag försökt göra detsamma, men med enbart bilder i spelet, inget ljud, ingen film och då går det inte för skärmen att läsa filen:-(! Ngn aning om varför? Det gick till slut att få en film när jag gick ifrån Custom och istället ställde in på PAL DV, men kvalitén blev lidande då. Anledningen till att jag vill göra en film är att jag vill ha olika tid till de olika bilderna, vilket inte går om jag bara använder bildspelet i skärmen, för då gäller samma tid för alla! Dessa filmer ska upp imorgon till en invigning, så om ngn har en idé om vad jag kan ha gjort för fel, please ;-)!

Funderade när jag kom hem på om det spelar ngn roll vad jag har för storlek på bilderna? Borde ju funka oavsett, eftersom det går att anpassa till skärmen?

Bosse
 

Erik Schalin

Aktiv medlem
Vad skall du använda när du tittar på filmen?
Du säger att kvalitén blir lidande när du väljer PAL.PAL är väl DVD och All PAL är 720 linjer vad jag vet. Du kan inte få HD om du använder DVD, formatet klarar inte det.
Vill du ha mer kan du inte välja PAL.
För HD måste du använda blue ray.
Eller får du plocka ut det i ett dataformat, kanske H264 och HD. Men det tar en jävla tid, ialla fall för min i5 processor. 2h video har jag för mig tar ca 25h att rendera. Men det är med maxkvalité i både ljud o bildsynkövergångar.

Men jag är inte duktig på det här men jag inser att du har brått o alla infallsvinklar som hjälper är väl bra.
 

BosseJonsson

Aktiv medlem
Det handlar bara om 5-10 st jpg-bilder och fotoramen klarar som sagt bara av mpeg-2 o mpeg-4, men jag fick en idé om H264 också när jag satt här o kollade lite...visste inte det vara mpeg-4....såg en Mpeg-4 i menyn, men den blev på mindre än 1 Mb, så den uteslöt jag direkt. Ska testa när jag kommer till jobbet imorgon!
 
ANNONS