Annons

Mac+Lightroom+Epson

Produkter
(logga in för att koppla)

skurken

Aktiv medlem
Jag har en ganska ny Mac Book Pro med Lightroom och skriver ut på en Epson P3000.
Jag försöker skriva ut en bild i s/v och har fyllt i alla dialogrutor efter Moderskeppets alla rekommendationer men bilden blir grådaskig med lite ton av blått på tröjorna trots att den är inställd på s/v utskrift.
Är det någon som känner igen problemet?
 

Bilagor

alfin

Aktiv medlem
Förmodar att du menar R3000. Förutsatt att du ställt in allt rätt, så får du färgstick är det något med utskriftsprofilen som inte stämmer. Har du valt rätt profil till det papper du skriver ut på? Prova och skriv ut med Advanced B&W Photo istället för Färg. En R3000 kan printa i stort sett helt neutrala svartvita bilder.
 

skurken

Aktiv medlem
Förmodar att du menar R3000. Förutsatt att du ställt in allt rätt, så får du färgstick är det något med utskriftsprofilen som inte stämmer. Har du valt rätt profil till det papper du skriver ut på? Prova och skriv ut med Advanced B&W Photo istället för Färg. En R3000 kan printa i stort sett helt neutrala svartvita bilder.
Tack Lars!
Jag har en Epson P3000 också och lyckas alltid blanda ihop dom....
Jag kom faktiskt på vad problemet var efter att ha gjort ett skrivarhuvudtest. Det fotosvarta huvudet var igensatt trots att jag gjort två rengöringar innan. Efter summa fem rengöringar så skriver den ut som den ska, fast nu blöder den svarta istället. Aldrig får man vara riktigt glad!
 
ANNONS