Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Photoshop CC

Produkter
(logga in för att koppla)

xlunja

Aktiv medlem
Less att vänta på Adobes kundtjänst så jag frågar er.
Är det möjligt att byta från Windows till Mac version?
Går det att ha ena licensen på Windows dator och andra på mac
 

Mesch

Aktiv medlem
Less att vänta på Adobes kundtjänst så jag frågar er.
Är det möjligt att byta från Windows till Mac version?
Går det att ha ena licensen på Windows dator och andra på mac
Har du en cloud-hyr licens borde du kunna ha den på vilken dator du vill och byta när du vill.
En köpt licens måste konverteras och det kan bara göras på den senaste versionen. Frågan är hur det blir nu när köpta licenser inte längre finns.
 

xlunja

Aktiv medlem
Har du en cloud-hyr licens borde du kunna ha den på vilken dator du vill och byta när du vill.
En köpt licens måste konverteras och det kan bara göras på den senaste versionen. Frågan är hur det blir nu när köpta licenser inte längre finns.
Har en cloud licens, det sk fotografpaketet med PS och LR
 

Mesch

Aktiv medlem
Då tror jag du får hoppa mellan plattformar som du vill.
Det är vl bara prova :)
Är det inte tillåtet blir du säkert stoppad av systemet.
 

Micke66

Aktiv medlem
Det går fint och du kan ha det på två datorer samtidigt och dom synkas med inställningar.
 

afe

Aktiv medlem
Enligt Adobes webbplats kan du köra på både OS X och Windows. Informationen var lätt att hitta med Google ;)
 

Wiking 1

Aktiv medlem
För 12 månader sedan växlade jag Photoshop Elements licens från Windows till Mac, det gick bra. Det tog en tid innan det fixades. Minns jag rätt kontaktade jag kundtjänst via deras tjatt och via mejl. Ingen kostnad debiterades.
 

Janne Ar

Aktiv medlem
Skönt att folk googlar åt mig då :)

Var rätt irriiterad på Adobes röriga sida och tappade tålamodet.
Kanske OT, men innan semestern var jag i kontakt med Adobes support angående min PSCC-prenumeration vid tre tillfällen. (Tre olika frågor!) Suveränt snabbt och kunnigt bemötande.

Sidan hittar jag inte heller på, men chatten kan varmt rekommenderas!
 

xlunja

Aktiv medlem
Kanske OT, men innan semestern var jag i kontakt med Adobes support angående min PSCC-prenumeration vid tre tillfällen. (Tre olika frågor!) Suveränt snabbt och kunnigt bemötande.

Sidan hittar jag inte heller på, men chatten kan varmt rekommenderas!
Alla "handläggare" var upptagna på chatten. Var tidigare tvungen att vara i kontakt med deras telefonsupport när PS skulle installeras för ett år sedan. Vilket visade sig bero på mina gamla synder med piratversion av programmet. Kopplades till en kvinna med kraftig indisk brytning och tänkte först vad är detta för billig skitsupport som är outsourcad till låglöneländer. Men hon fixade det galant med vissa problem med mitt svenska Windows.
 

xlunja

Aktiv medlem
Har du en cloud-hyr licens borde du kunna ha den på vilken dator du vill och byta när du vill.
En köpt licens måste konverteras och det kan bara göras på den senaste versionen. Frågan är hur det blir nu när köpta licenser inte längre finns.
Mycket OT, men va fn det är ju min tråd. Är du möjligen släkt med fjällfotolegenden Borg Mesch?
 

Bilagor

ANNONS